Aerox trekt valse lucht?

Rmn--

Well-Known Member
Hee,

Eerst dacht ik dat het gewoon aan me bougie lag, maar na die 2x vervangen te hebben weet ik wet dat het de bougie niet is.
Als het blok koud is loopt die gewoon redelijk maar zodra ik een stuk heb gereden en 50km/h of lager probeer aan te houden valt die steeds weg om de paar seconden.
En als ik dan gas geef valt die bijna uit.
Toen ik toevallig van het werk terug kwam was het al een stuk kouder en liep die al beter vandaar mijn conclusie dat het waarschijnlijk met de luchtverhouding heeft te maken?
Weet iemand of het iets anders is ?
 
Advertisement - register to remove this

Lijkt mij dat je net op het randje zit met de groote van je sproeier. Als hij koud is staat je choke aan en heeft hij net genoeg benzine om te lopen, gaat deze uit dan zal hij bij vol gas te veel lucht krijgen en houdt hij er mee op. Of mischien is je hoofdsproeier een beetje verstopt dat als je choke uitgaat hij net te weinig krijgt. Klinkt in ieder geval als een probleem met je carburateur. Je zou dus kunnen proberen om je sproeier eff door te blazen of door iets groter te gaan in spoeier. Succes ermee
 
Oke bedankt, dan weet ik dat het aan de sproeier ligt.
Zal dan eens 1 of 2 maten groter proberen.
En hij liep eigenlijk altijd al zo maar ik maakte er nog geen probleem van omdat ik nog geen rijbewijs had en af en toe een blokje om mocht.
Bedankt!
 
Back
Top