Aerox trekt slecht op als hij warm is

DGPK

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb 2 weken terug een Yamah Aerox uit 2005 aangeschaft met 17400 op de teller. Sinds 17300 zat er een nieuwe cilinder op. De scooter loopt 90 op de km teller en volgens de vorige eigenaar zou alleen de vario eruit zijn. Dit betwijfel ik aangezien de maximale snelheid in combinatie met het verbruik (hij zuipt erg veel, ik vermoed een andere sproeier). Ik heb niet extreem veel verstand van scooters, maar volgens mij zit er geen originele uitlaat op. Op de uitlaat staat 'sito'. Het is wel een originele uitlaat en hij lijkt een beetje op deze foto:
50767

Het onderhoud aan deze scooter is verder door de oude eigenaar zelf gedaan.

Nu is het zo dat wanneer de scooter koud is hij erg goed rijdt en meteen flink optrekt en prima rijdt. Echter wanneer de scooter warm is trekt hij minder goed op. Met name vanaf stilstand tot +- 20 km/uur is het met vol gas langzaam optrekken. Het duurt eerst een seconde of 2/3 voordat hij wegtrekt en na de 20 km/uur trekt hij opeens flink door en schiet de scooter als het ware weg.

Nu wilde ik aan jullie vragen wat het kan zijn. Alvast bedankt voor het meedenken en de leerzame antwoorden.
 
Advertisement - register to remove this

Dankjewel voor je reactie. Hoe moet ik de trekveren opnieuw afstellen? Is dit een kwestie van een andere, lichtere trekveer erin zetten? Zo ja, welke moet ik dan hebben en zo nee, hoe moet ik de trekveren afstellen?
 
Dankjewel voor je reactie. Hoe moet ik de trekveren opnieuw afstellen? Is dit een kwestie van een andere, lichtere trekveer erin zetten? Zo ja, welke moet ik dan hebben en zo nee, hoe moet ik de trekveren afstellen?
Je moet er inderdaad andere trekveren in doen, de trekveren zorgen voor een toerental bij het stilstaand wegtrekken. Kijk op k-parts voor €10 heb je een setje trekveren en dag erna in huis. De huidige trekveren die je in je koppeling hebt zijn wss te slap. Doe een beetje research op internet en je vind zo welk setje je moet hebben. Hierna is het een kwestie van uitproberen welke trekveren er het beste zijn voor je optrekkracht.
 
Back
Top