Aerox trekt laat op

Zeteldraaier

New Member
Hallo, mijn aerox vliegt pas heel laat in toeren ook al hou ik vol gas aan . kan dit de koppeling zijn ?
Setup :
Malossi MHR team 70cc met athena racing Piston
Stage 6 ontsteking
Hebo race koppeling
Malossi Multivar Met 21gr rollertjes (totaal)
pow²er 1 krukas met polini krukasroulementen
dellorto 17,5mm carburateur met sproeier 92

yasuni c16
iemand enig idee wat het is ?
 
Advertisement - register to remove this

Het maakt niet zoveel uit of dat de trekveren nieuw zijn.. Het gaat erom dat je de juiste sterkte hebt.. Overigens kan je die hebo race koppeling op andere manier ook nog afstellen..

Alleen wat is precies het probleem??

Trek die vanuit stil stand slecht op: Maakt die te weinig toeren, houd in en rijd dan eerst rustig weg en daarna vlieg in in toeren weg.

Of maakt die eerst veel toeren, maar rijd niet weg. Dan voel je een tik pakt laat op en begint rustig te rijden.. Je komt dan alleen weg als je de gashendel vol open hebt.
 
Het maakt niet zoveel uit of dat de trekveren nieuw zijn.. Het gaat erom dat je de juiste sterkte hebt.. Overigens kan je die hebo race koppeling op andere manier ook nog afstellen..

Alleen wat is precies het probleem??

Trek die vanuit stil stand slecht op: Maakt die te weinig toeren, houd in en rijd dan eerst rustig weg en daarna vlieg in in toeren weg.

Of maakt die eerst veel toeren, maar rijd niet weg. Dan voel je een tik pakt laat op en begint rustig te rijden.. Je komt dan alleen weg als je de gashendel vol open hebt.
Hij vliegt echt laat in toeren waardoor hij slechter optrekt , hoe stel ik die koppeling af ?
 
Dan heb je waarschijnlijk iets slappere trekveren nodig.. Gewoon de veertjes eruit halen en lichtere er voor in de plaats erin doen en dan weer proberen.

Overigens is groen het slapste voor de hebo, dan de blauw en dan de rode die het sterkste zijn..

Stel je hebt nou de rode erin zitten, en de blauwe blijken ook te sterk te zijn, en de groene zijn te slap.. Dan kan je de groene erin houden.. En de trekveertjes iets opspannen door middel van die verstelbare beugeltjes waar de trekveren in haken. Dan krijg je de afstelling die precies tussen groen en blauw in zit.
 
Back
Top