Aerox trekt bijna perfect

Beste mensen,

Dankzij jullie hulp rijdt mijn scooter BIJNA perfect.

Aerox 2007 50cc
12mm gurtner (70 sproeier)
Witte trekveertjes malossi
Witte drukveer malossi
6gram malossi rolletjes
Std uitlaat met prop
bougie koffiebruin
Vario verwijderd
Luchtschroef 1.3 slag open, omdat hij anders niet lekker terugzakt in toeren.

Nu is het zo dat de scooter pas goed wegtrekt als ik een paar keer kort gas geef voordat ik Weg rij. Slechte gas reactie ofzo?(alsof ik op de racebaan sta). Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik kan wel gewoon wegrijden zonder dit te doen maar het trekt veel beter op die maniee
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Heb je de vario rolletjes al geprobeerd met 5,5 grams want dat hoort er standaard erin te zitten...

Dat andere is een carburateur afstel probleem.. Waarschijnlijk omdat de luchtschroef niet goed staat... Luchtschroef bepaald het eerste kwart van het gas geven.. Dus als je weg wilt rijden..

Als die dus te open staat krijg je dat hij waarschijnlijk weg valt..

Bij te dicht is hij waarschijnlijk te lui..

Als hij goed staat gaat hij vol op het gas direct door.

Als je kort gas geeft dan sluit je de gasschuif weer direct en open je hem ook weer direct..

Dus ik zou eerder denken dat de luchtschroef te open staat waardoor die teveel lucht hapt en even te weinig mengsel krijgt op de fijn afstelling.
 
Heb je de vario rolletjes al geprobeerd met 5,5 grams want dat hoort er standaard erin te zitten...

Dat andere is een carburateur afstel probleem.. Waarschijnlijk omdat de luchtschroef niet goed staat... Luchtschroef bepaald het eerste kwart van het gas geven.. Dus als je weg wilt rijden..

Als die dus te open staat krijg je dat hij waarschijnlijk weg valt..

Bij te dicht is hij waarschijnlijk te lui..

Als hij goed staat gaat hij vol op het gas direct door.

Als je kort gas geeft dan sluit je de gasschuif weer direct en open je hem ook weer direct..

Dus ik zou eerder denken dat de luchtschroef te open staat waardoor die teveel lucht hapt en even te weinig mengsel krijgt op de fijn afstelling.
top, bedankt. Ik ga eens kijken naar de rolletjes maar eerst ff de fijnafstelling. Ik ga een nieuw spruitstuk bestellen (origineel). Ik vermoed namelijk wat valse lucht... aangezien de grootte van de sproeier en het moeilijk afstellen van de carb. Hij reageert wel op het draaien van de luchtschroef maar hij gaat gewoon niet lekker terug in toeren bij stilstand

Ik ben deze video tegen gekomen

Als ik op deze plek spuit en om de aansluiting van mijn carb naar spruitstuk zakt ie in toeren. Ik dacht echter dat een aerox die watergekoeld is uit zijn cilinderkop zou moeten lekken als ie daar valse lucht zou aanzuigen? Weet jij hier iets meer van af uit ervaring? Zo een originele cilinderkop kost namelijk gauw 50 eur die ik miss kan besparen
 
Last edited:
De motor valt toch niet uit?? Zo nee dan zit het proberen zeker weten niet in de kop.. Als de kop pakking niet goed zou zijn zal die KVS beetjes gaan drinken.. Veel rook uitstoot hebben, KVS peil dat omlaag gaat en een zeiknatte bougie hebben..

Denk eerder dat je het probleem rond het spruitstuk moet gaan zoeken. Misschien is het spruitstuk wel helemaal uitgelubberd en sluit die niet meer goed aan op de carburateur.
 
De motor valt toch niet uit?? Zo nee dan zit het proberen zeker weten niet in de kop.. Als de kop pakking niet goed zou zijn zal die KVS beetjes gaan drinken.. Veel rook uitstoot hebben, KVS peil dat omlaag gaat en een zeiknatte bougie hebben..

Denk eerder dat je het probleem rond het spruitstuk moet gaan zoeken. Misschien is het spruitstuk wel helemaal uitgelubberd en sluit die niet meer goed aan op de carburateur.
Beste,

Toen ik het spruitstuk losgemaakt had zag ik inderdaad aan de onderkant scheuren zitten. ook was het spruitstuk helemaal verhard. Na het vervangen van het spruitstuk was het probleem opgelost. Helemaal super dus. kleinere sproeier in gedaan en rijdt tot op heden hartstikke goed. HARTSTIKKE bedankt voor het meedenken iedereen, ook uit de voorgaande topics. ik kan nu eindelijk van mijn scooter genieten zoals die bedoeld was.
 
Back
Top