Aerox stottert

wim050

Well-Known Member
hallo,

Ik heb onlangs een aerox gekocht. De scooter hield toen heel af en toe een beetje in als je veel gas gaf. Aangezien ik weinig verstand heb van scooters ben ik maar begonnen met het vervangen van de bougie. Dit bleek weinig te helpen, sterker nog het inhouden van de scooter begon bij vaker gebruik steeds meer te worden. Een kameraad dacht dat er misschien vuil in de carburateur zat of in de tank. Beide er dus af gehaald en schoongemaakt en er weer opgezet waarna de scooter voor een kleine dag weer goed reed, waarna het stotteren weer begon. Hij doet het trouwens niet altijd, soms start ie goed maar gaat ie na een kilometer alsnog stotteren. Nou was ik laatst aan het rijden en viel hij uit. Moet er wel bij zeggen dat het flink regende. Volgende dag starte hij weer prima maar weer na een tijdje rijden begon ie enorm te stotteren waardoor je nog geen 20 km p uur haalt. Vanmiddag deed ik de scooter weer aan en was het helaas niet weggegaan. Moet er wel bij zeggen dat het temperatuurs lichtje wel blijft branden, tenzij deze ook verkeerd is aangesloten aangezien mijn groot licht lampje gaat branden als ik de knipperlicht aan doe. In ieder geval wat kan dit stotteren zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Tip:
Gebruik af en toe de spatie-balk.
Dan is je vraag iets duidelijker voor de lezers.
Andersisheteenaangeplaktstukwaarniemandwijsvanwordt.
Trouwens...
Geef iets meer info over de scooter waar het om gaat.
 
hallo gcs, bedankt voor je reactie.
Het betreft een aerox uit 2006 met een standaard 49,9 cc blok. Er zit een 17,5 mm caburateur van dellorto op met een sproeier van volgens mij maat 68. ( kan ook 66 zijn geweest ). Verder heb ik een merkloos terugloopuitlaatje eronder en weet ik helaas niet echt hoe het verder met de scooter gesteld is.
 
Misschien een nieuwe CDI nodig... Typische dezelfde verschijnselen zoals je in de eerste post zegt.. Condensator in je huidige cdi is dan aan het dood gaan..

Maar nou dat je het hebt dat er dingen niet goed zijn aangesloten, zou ik dat als eerste eens nakijken / corrigeren totdat het wel goed is.. En de nieuwe cdi past doen als je echt alles al geprobeerd hebt.
 
hallo,

Ik heb onlangs een aerox gekocht. De scooter hield toen heel af en toe een beetje in als je veel gas gaf. Aangezien ik weinig verstand heb van scooters ben ik maar begonnen met het vervangen van de bougie. Dit bleek weinig te helpen, sterker nog het inhouden van de scooter begon bij vaker gebruik steeds meer te worden. Een kameraad dacht dat er misschien vuil in de carburateur zat of in de tank. Beide er dus af gehaald en schoongemaakt en er weer opgezet waarna de scooter voor een kleine dag weer goed reed, waarna het stotteren weer begon. Hij doet het trouwens niet altijd, soms start ie goed maar gaat ie na een kilometer alsnog stotteren. Nou was ik laatst aan het rijden en viel hij uit. Moet er wel bij zeggen dat het flink regende. Volgende dag starte hij weer prima maar weer na een tijdje rijden begon ie enorm te stotteren waardoor je nog geen 20 km p uur haalt. Vanmiddag deed ik de scooter weer aan en was het helaas niet weggegaan. Moet er wel bij zeggen dat het temperatuurs lichtje wel blijft branden, tenzij deze ook verkeerd is aangesloten aangezien mijn groot licht lampje gaat branden als ik de knipperlicht aan doe. In ieder geval wat kan dit stotteren zijn?

dit probleem heb ik ook een keer gehad.

als ie koud is neem ik aan stottert hij niet aangezien je zei dat je 1km reed dat het dan goed reed en na die 1 km niet, dan is denk je sproeier te klein want als hij koud is gaat de choke erop en krijgt ie meer bezine, en na die 1 km is ie warm gaat de choke eraf en dan krijgt ie iets minder benzine dus ik denk dat er bij jou een grotere sproeier in moet.
 
Back
Top