Aerox stottert halfgas

MarcoNL

Member
Mijn Aerox stottert vanaf het moment dat ik iets gas geef tot half gas , bij volgas lijkt het alsof deze een beetje verzuipt voor 2 seconden ( erg laag in toeren even ) en daarna trekt die wel door zonder stotteren..

Het toerenverloop en gashername zijn wel goed als de scooter een keer voorbij het gestotter is

Afstelling is:
DR70
Malossi Multivar ( 5 gram rollen nieuw )
Stage6 koppeling ( stage6 oranje trekveertjes , Malossi witte drukveer )
Dell Orto 17.5mm electrische choke ( sproeier 90 en nieuwe electrische choke )
Standaard gasnaald, middelste stand ( zitten 3 standen op )
Standaard membraan carbon kleppen sluiten goed
Standaard spruitstuk nieuw
Standaard luchtfilter ontgrensd
Nieuwe BR8ES bougie lange schacht ( kleur is donkerbruin )

Ik heb al verschillende sproeiers geprobeerd, bij sproeier 88 en sproeier 86 is het probleem ook niet opgelost en blijft de scooter stotteren tot half gas

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen ?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Bougiekleur is nu met sproeier 90 donkerbruin, tegen het zwarte aan eigenlijk . met sproeier 86 niet gekeken wat de bougiekleur was omdat het gestotter niet veel minder werd daarmee dus heb toen maar weer sproeier 90 erin geplaatst .

Stationair loopt de scooter met een koude start perfect, maar als ik een stukje heb gereden valt de scooter langzaam uit als ik het gas loslaat en de scooter stationair wil laten lopen , dus ook dan lijkt het alsof deze teveel benzine krijgt ..

Ik probeer anders eerst sproeier 84 kijken wat die dan doet , dit kan geen schade aanrichten neem ik aan, als ik mogelijk toch een te kleine sproeier erin zet en een klein stukje rijdt ?

En de gasnaald hoef ik niks aan te veranderen ?

Meng trouwens zelf 1:50 Castrol RS 2t olie met euro98 benzine, dit moet goed zijn toch ?
 
Last edited:
Ik heb de sproeier veranderd naar 82, wat me al erg klein lijkt voor een standaard ontgrensd luchtfilter i.c.m. DR70 en Gianelli Shot ?

Het gestotter is weg halfgas, als ik volgas doe dan heeft de scooter weinig kracht vind ik.. lijkt er ook niet op dat die te weinig benzine krijgt want scooter valt niet weg maar heeft gewoon weinig kracht , gasschuif gaat wel helemaal open .

Heb ook geprobeerd met luchtfilterbegrenzing en sproeier 82 maar dan verzuipt die en stottert het weer .
 
Back
Top