Aerox std cilinder kop koeling

Advertisement - register to remove this

dan zou ik gewoon even op marktplaats zoeken naar een goede 12mm dellorto carburateur. ik snap wel niet hoe je zoiets kan vernielen... die dingen gaan meestal nooit kapot.
 
idd ,maar het gebeurd blijkbaar 8P

de carburateurverwarming zal zomers geen problemen geven als ie er niet op zit , maar in de winter kan het zeker wel problemen opleveren.

wat er kan gebeuren is dat de carburateur bij kou (net boven nul meestal) kan bevriezen , dit kan simpel slecht lopen betekenen , maar kan ook uitvallen en het gas kan zelfs blijven hangen , dit alles o.a. door ijsvorming rondom de gasschuif.

Het kan je zelfs een koppakking kosten!! dat heb ik ook al meegemaakt!

ik zou het gewoon eens proberen als ik jou was , ik zelf zou het klaarmaken , gewoon omdat ik er van hou als alles goed is.

maar let wel op , ga je er nieuwe slangen op zetten gebruik dan wel goeie slangen , veel slangen scheuren , knikken of verstaffen vrij snel!
 
heb het een keer gehad in de sneeuw , met een evo50 met 21mm op een zip SP ..

ben op het contactslot verder gereden :p

uiteraard wel vaker gehad , met klantenscooters veel.
 
heb nu de 17,5mm met verwarming er maar ff onder gelegd ,
maar heb alleen sproeier 88 wat veel te groot is voor een std cilinder
kan dit kwaad om een dag mee te rijden?
 
Het hoeft niet eens te vriezen, als je een tijdje halfgas geeft giert de lucht langs de gasschuif en kan deze ook al vastvriezen
 
heb nu de 17,5mm met verwarming er maar ff onder gelegd ,
maar heb alleen sproeier 88 wat veel te groot is voor een std cilinder
kan dit kwaad om een dag mee te rijden?

met een te grote sproeier kan hij ook warmlopen! ik zou zo zeker niet gaan rondrijden maar hem eerst goed en netjes afstellen.
 
met een te grote sproeier kan hij ook warmlopen! ik zou zo zeker niet gaan rondrijden maar hem eerst goed en netjes afstellen.

warm/vastlopen komt door een technisch defect of verkeerde (te arme) afstelling , dit kan komen doordat de koeling niet goed is maar ook door een te arm mengsel of door slechte smering..

DOOR een te grote sproeier zal ie iig nooit vast lopen..
 
warm/vastlopen komt door een technisch defect of verkeerde (te arme) afstelling , dit kan komen doordat de koeling niet goed is maar ook door een te arm mengsel of door slechte smering..

DOOR een te grote sproeier zal ie iig nooit vast lopen..

Met inrijden is het verstandig om een grotere sproeier te gebruiken, dus slecht is het sowieso niet. Hij zal waarschijnlijk een beetje gaan stotteren.
 
warm/vastlopen komt door een technisch defect of verkeerde (te arme) afstelling , dit kan komen doordat de koeling niet goed is maar ook door een te arm mengsel of door slechte smering..

DOOR een te grote sproeier zal ie iig nooit vast lopen..

mij hebben ze altijd gezegt dat een motor die te rijk staat ook stuk kan lopen. :x
 
Back
Top