Aerox startslecht stotteren tijdens rijden

Beste iedereen, ik heb nu sinds kort mijn aerox motorisch geriviseerd.

Malossi Sport 70cc
Polini Carb 19mm
Polini powerfilter
Yasuni R

Eerst reed die een hele tijd prima tot nu. Ik merk dat ie soms niet in keer start en als die start valt ie uit. Stationair sproeier staat gewoon goed. Ik denk zelf dat het met de bougie dop/kabel en cdi te maken heeft. Wanneer hij rijd en ik geef vol gas dan afentoe lijkt het alsof die opeens gas dicht geeft terwijl dit niet het geval is. Heb de gasklep al nagekeken en deze functioneert goed. Luchtfilter is goed schoon. Er zit nu een sproeier maatje 90 in van stage 6.

Nu is mijn vraag wat is er aan de hand met mijn scooter? Zelf heb ik er niet zoveel kennis van maar heb mijn bougie nagekeken en deze is best wel zwart. Kleinere sproeier erin denk ik? En zoja hoeveel kleiner? Zou de bougie dop of cdi/bobine effect hebben op dat ie stottert bij vol gas? Ook merkte ik dat bij het eraf halen van de bougie dop dat dit zonder enige moeite gaat. Zelf denk ik dat tijdens het rijden hij er steeds een beetje afglijd waardoor die kut rijd.

Ook bij drie kwart gas en vol gas is bijna geen verschil. Top snelheid gemeten op 80km/h. Zelf vind ik dit voor een laagtoerige 70cc die 1 op 10 rijd een beetje aan de lage kant.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Job.
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top