Aerox startrelais, spanningsregelaar.

Lesley

Member
Yamaha Aerox 2010
~15500KM


Hallo allemaal, ik heb zojuist mijn scooter weer goed rijdende gekregen na een aantal problemen. Wel zit ik nog met een ander vervelend probleem.

Een tijd geleden heb ik water op mijn accu gekregen, hier kwam ik achter nadat ik de scooter op contact zette en de accu begon te roken.

Wat bleek nu, de accu stond bol, spanningsregelaar doorgebrand en de startrelais kapot (wanneer ik een andere accu in de scooter zette en hem niet op contact had, draaide de startmotor wel). Kan iemand mij vertellen waar ik de locatie van de startrelais kan vinden en hoe ik de doorgebrande spanningsregelaar repareer? De draden zijn namelijk ook gesmolten.

Een accu en nieuwe spanningsregelaar heb ik al, de accu moet ik alleen nog even opladen en de nieuwe spanningsregelaar lijkt niet te werken omdat de draden daar natuurlijk doorgebrand zijn.

Mijn vraag is dus: Waar zit de startrelais, hoe vervang ik de bedrading van de spanningsregelaar. Een foto van de spanningsregelaar zal ik erbij plaatsen.
20201209_154349.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Kan iemand mij vertellen waar ik de locatie van de startrelais kan vinden
Lesley,

volgens mij heb je van dit probleem al een ander draadje gestart...., waarom verder gaan met een tweede draadje?

Ben je op zoek naar het startrelais, nou dan proficiat, je hebt hem tussen duim en wijsvinger!!!

Dan heb je in je andere draadje ook niet de twee dikke draden losgetrokken van het startrelais maar van iets anders!
 
Lesley,

volgens mij heb je van dit probleem al een ander draadje over gestart...., waarom verder gaan met een tweede draadje.

Ben je op zoek naar het startrelais, nou dan proficiat, je hebt hem tussen duin en wijsvinger!!!

Dan heb je in je andere draadje ook niet de twee dikke draden losgetrokken van het startrelais maar van iets anders!
Hoi Sparky, het vorige topic ging over een zwarte bougie en problemen tijdens het rijden, dit gaat over elektronica. Heb ik tussen mijn vingers niet de spanningsregelaar ipv spanningsregelaar?
 
Waar zou ik de spanningsregelaar dan wel kunnen vinden? Ik vermoed namelijk dat deze kapot is
Dat vermoeden heb ik ook, een bol staande accu is een accu die veel te heet is geworden.

Dit kan door een kortsluiting of een te hoge laadspanning veroorzaakt worden.

De spaningsregelaar bevindt zich achter je beenschild.
 
Back
Top