Aerox start releas tikt maar start niet.

Update
Ik heb het startrelais doorverbonden maar de startmotor doet helemaal niks.
Post automatically merged:

En de accu laat gewoon bij bij gasgeven rond de 14 volt.
Post automatically merged:

Update Ik denk dat ik het heb gevonden er gaat gewoon 13 volt naar me startmotor dus ik denk dat die gewoon aan het einde van z'n leven is. Zou ik meschien van een 4 takt startmotor de koelbortsetles kunnen pakken?
 
Last edited:
Zou ik meschien van een 4 takt startmotor de koelbortsetles kunnen pakken?
Als de koolborstels dezelfde maat hebben kan dit.
Post automatically merged:

Haha.
Ja ik heb hier dus echt geen zin in. Die startmotor te vervangen.
Uitlaat er weer af achterwiel er weer af. Gaan we weer....
Dat weet je als je een oud ding koopt.
De eerste weken doe je niks anders dan sleutelen/repareren/reviseren.
 
Als de koolborstels dezelfde maat hebben kan dit.
Post automatically merged:


Dat weet je als je een oud ding koopt.
De eerste weken doe je niks anders dan sleutelen/repareren/reviseren.
Jup. K heb er zelf voor gekozen.
K zal eens kijken of k die rot inbus loskrjjg die is namelijk beetje doorgedraait dus. Wiel der af dremmel pakken en een vlakke kant veilen. En tang er op en gaan. Ik weet namelijk dat die niet zo erg vast zit aangezien de startmotor er 3 weken geleden al uit lag.
 
Ik zou gewoon een nieuwe monteren , je moet hem ook voor de borstels er toch afhalen , en misschien is er wel een ankerwikkeling stuk of een veld wikkeling , kan natuurlijk ook alleen de borstels zijn maar is wel een risico om dat aan te nemen . Tevens zou je dan de collector glad moeten draaien .
 
Ik zou gewoon een nieuwe monteren , je moet hem ook voor de borstels er toch afhalen , en misschien is er wel een ankerwikkeling stuk of een veld wikkeling , kan natuurlijk ook alleen de borstels zijn maar is wel een risico om dat aan te nemen . Tevens zou je dan de collector glad moeten draaien .
Ik haal binnen kort wel een nieuwtje. Is dat ook opgelost.
 
Het is vrij gemakkelijk.
Wielbouten losdraaien maar niet verwijderen.
Paar blokken hout onder de carter om op te hogen. Wiel loshalen en kantelen. Inbus ff inspuiten met kruip. Inbus goed erin duwen en dan pas los draaien.
Spul wisselen en visa versa.

Daarna kan je weer rammelen met dat ding. ;-)
 
Het is vrij gemakkelijk.
Wielbouten losdraaien maar niet verwijderen.
Paar blokken hout onder de carter om op te hogen. Wiel loshalen en kantelen. Inbus ff inspuiten met kruip. Inbus goed erin duwen en dan pas los draaien.
Spul wisselen en visa versa.

Daarna kan je weer rammelen met dat ding. ;-)
Ja zou je denken. Al die inbus boutjes zijn zo oud dat je ze zo doordraait. Dus k pak de dremmel wel maak em vlak aan 1 kant en los. K ga binnen kort ook me bandjes vervangen dus doe ik het gelijk allemaal in 1 keer
 
Ja zou je denken. Al die inbus boutjes zijn zo oud dat je ze zo doordraait. Dus k pak de dremmel wel maak em vlak aan 1 kant en los. K ga binnen kort ook me bandjes vervangen dus doe ik het gelijk allemaal in 1 keer
Het moet ook wel een enorme shagdoos geweest zijn die Aerox dat echt alles rot en dol is..

Zooo, genoeg gezeken ;-)

Welke bouten zijn dan dol ? De wielbouten of die van de start motor ?
 
Vaak is het onkunde , word er gesleuteld met slecht of verkeerd gereedschap .
als je van te voren al weet dat bijv een 6 kant boutje goed vast kan zitten , moet je er geen steeksleutel opzetten , maar een 6 kant dop,of een goed passende ringsleutel.
eerst de boel inspuiten met IMAL , ff laten intrekken , dan met de luchtspuit de boel goed schoonblazen voordat je iets gaat losmaken ,vooral met imbus bouten.
Vooral de startmotor die vaak onder het blok zit , die heb door de weersinvloeden het flink te verduren gehad.
 
Het moet ook wel een enorme shagdoos geweest zijn die Aerox dat echt alles rot en dol is..

Zooo, genoeg gezeken ;-)

Welke bouten zijn dan dol ? De wielbouten of die van de start motor ?
De onderste van de startmotor.
Ja is een oud ding. Maar dat had ik ook kunnen verwachten.

Vaak is het onkunde , word er gesleuteld met slecht of verkeerd gereedschap .
als je van te voren al weet dat bijv een 6 kant boutje goed vast kan zitten , moet je er geen steeksleutel opzetten , maar een 6 kant dop,of een goed passende ringsleutel.
eerst de boel inspuiten met IMAL , ff laten intrekken , dan met de luchtspuit de boel goed schoonblazen voordat je iets gaat losmaken ,vooral met imbus bouten.
Vooral de startmotor die vaak onder het blok zit , die heb door de weersinvloeden het flink te verduren gehad.
Ja dat is waarschijnlijk ook de reden dat die boutjes zo slecht zijn geworden. Maar bijna elk boutje wat ik los maak vervang ik ook.
En ja k gebruik wel de juiste maten. Want de bovenste is zo los.
 
e onderste van de startmotor.
Ja is een oud ding. Maar dat had ik ook kunnen verwachten.
Ja, die is altijd ruk!
Op zich hoeft oud niet slecht te zijn.
Er dient gewoon veel te gebeuren. Het is handig dit planmatig aan te pakken.
Je hoeft volgens mij ook niet te rijden op de Aerox want je hebt ook een Peugeot staan.
Dan kun je veel dingen tackelen en niet onnodig delen meerdere keren los te halen.

Komt wel goed :)
 
Ja, die is altijd ruk!
Op zich hoeft oud niet slecht te zijn.
Er dient gewoon veel te gebeuren. Het is handig dit planmatig aan te pakken.
Je hoeft volgens mij ook niet te rijden op de Aerox want je hebt ook een Peugeot staan.
Dan kun je veel dingen tackelen en niet onnodig delen meerdere keren los te halen.

Komt wel goed :)
Precies.
Over geen vervoer maak ik me geen zorgen :tearsofjoy:
K neem der gewoon de tijd voor. Hij rijd teminste wel.
 
Back
Top