Aerox start niet

ziasds

Member
Yoo ik heb dus gistere de zuiger en cilinderpakkingen van len aerox vervange en alles zit gewoon goed volges mij want ik heb dat al vaker vervangen maar nu start die oppeens niet terwijl die dat eerst wel deed toen ik het nog niet vervangen had ( het is een aerox 2takt 50cc lc)

Advertisement - register to remove this

Yoo, jouw toetsenbord hapert, beetje contactspray op de "n" spuiten !

Als de cilinder versleten is, kun je zuigers vervangen dat je een ons weegt, sterker nog, dat verergert de zaak nog want die nieuwe veren zijn niet ingesleten op die ovale cilinderwand.

Heb je de compressie al eens gemeten, je carburateur schoongemaakt, je membraan gecontroleerd, de vonk bekeken en gecontroleerd of de bougie vochtig/nat wordt en heb je overal nieuwe pakkingen gezet?

Geen koelvloeistof in de cilinder ?

Yoo, jouw toetsenbord hapert, beetje contactspray op de "n" spuiten !

Als de cilinder versleten is, kun je zuigers vervangen dat je een ons weegt, sterker nog, dat verergert de zaak nog want die nieuwe veren zijn niet ingesleten op die ovale cilinderwand.

Heb je de compressie al eens gemeten, je carburateur schoongemaakt, je membraan gecontroleerd, de vonk bekeken en gecontroleerd of de bougie vochtig/nat wordt en heb je overal nieuwe pakkingen gezet?
Maar als je die nieude zuiger gewoon goed inrijdt is dat dan nog zo een probleem want de cilinder was nog helemaal in orde bena, er zaten toch vrij weinig krassen op en al zeker geen diepe krassen. De compressie heb ik gemeten en is goed, de carb is helemaal schoon, vonk doet die ook prima en bougie wordt ook nat, ook heb ik alle pakkingen van de cilinder vervangen meer niet want eerst deed ie het del gewoon goed

Alles is goed, volgens jouw, toch doet hij het niet.
Dan is er toch iets mis met de drie basiszaken.

De compressie heb ik gemeten en is goed,
Hoe goed was de compressie dan?
Niet per ongeluk te veel olie bij de benzine gemixt, of werkt je oliepomp nog?

bougie wordt ook nat,
Nat van de olie, benzine of koelvloeistof?

want eerst deed ie het del gewoon goed
Wat was de reden dan om de zuigerveren te vervangen als alles zo goed werkte met de oude?

Back