This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Aerox start niet

joopaerox

Member
Goedeavond
MIjn aerox 70 cc stage 6 mk2 race start alleen op remreiniger weet iemand waar dit aan kan liggen?
Ik heb momenteel een 21 mm carb
Polini draaibaar spruitstuk
Std membraam
En een sproeier 98
 
Hij krijgt dus geen benzine , membraam dicht , keerringen krukas goed , benzine in carb ? Zijn de sproeiers open , werkt de choke . Hoeveel compressie ?
Mijn keeringen zijn net nieuwen de carb zit gwn vol k weet alleen niet hoeveel compressie hij heeft maar hij kickt best zwaar dus dat is prima denk ik
Hoe weet je of je membraam dicht zit? En
Kan het mischien zijn dat mn spruitstuk valse lucht trekt?
 
Last edited:
Als hij alleen op remmenreiniger start die je in de luchtinlaat van de carb of luchtfilter spuit is een teken dat de motor mengsel aanzuigt.

Ik kan 2 oorzaken bedenken.
Carburateur werkt niet of niet goed of te lage compressie.

Maw carburateur eens schoonmaken/nakijken en en compressie meten.

Heeft de scooter ooit goed gelopen met die carburateur en sproeier?
 
Als ik aan mm vaccuum slang zuig komt er benzine uit mn
Ja ik heb het probleemgevonden mn carb zuigt slecht vaccuum dus ik kijk ff hoe k dat ga fixen
 
Als je het goed wilt doen moet je het meten met een compressiemeter. Je kan ook je bougie eruit draaien en je hand voor het bougiegat houden en dan kickstarten, dan voel je vanzelf wel of je compressie hebt.
 
Als je het goed wilt doen moet je het meten met een compressiemeter. Je kan ook je bougie eruit draaien en je hand voor het bougiegat houden en dan kickstarten, dan voel je vanzelf wel of je compressie hebt.
Ja oke dan doe m dat wel
Het is vgm ook een mikuni carb van ali
Kan dat wat uit maken?
 
Ja dat kan zeker, zoals je al zei zuigt je carb slecht vacuum. Ik zou gewoon voor dell'orto, polini of ander A merk carb gaan dan weet je zeker dat het niet aan je carb ligt.
 
Ja dat kan zeker, zoals je al zei zuigt je carb slecht vacuum. Ik zou gewoon voor dell'orto, polini of ander A merk carb gaan dan weet je zeker dat het niet aan je carb ligt.
Kan het ook dat ik een andere tankaansluiting erop zet zonder vacuum net zo als bij een type 123 dat je gwn een benzine kraan hebt?
 
Als jou carburateur niet goed vacuum trekt, is er dus iets mis met je carburateur. Dan ga je een benzinekraan plaatsen en het probleem wegstoppen, ik zou gewoon het probleem bij de bron oplossen.
 
Je kan ook je bougie eruit draaien en je hand voor het bougiegat
Dat is geen graad meter , een tuinslang hou je ook niet dicht , waar maar 3 bar opstaat . Dan is het beter , als je de meter niet wil aanschaffen , om langs een scooterzaak te gaan . Als je zelf voor dat je gaat de bougie eruit haalt , en zorgt dat ze er makkelijk bij kunnen , kan je het denk ik ook bij een auto garage laten doen . Compressie is toch een van de hoofdzaken van een goed lopende motor , voordat je onnodig dure dingen gaat aanschaffen .
Post automatically merged:

Heb je de nieuwe pakkingen al gemonteerd , en loopt / zit je vlotterkamer vol benzine ?
 
Last edited:
Ja hij loopt nu gwn goed alleen hij zuigt geen vacuum maar dit licht aan mn carb want bij een 17.5 zuigt ie wel gwn vacuum
 
Ja hij loopt nu gwn goed alleen hij zuigt geen vacuum maar dit licht aan mn carb want bij een 17.5 zuigt ie wel gwn vacuum
Wat heb je nog gedaan om hem goed te laten lopen? En word je cil nu geen 94 graden meer zoals je in je andere topic aangaf?
 
Wat heb je nog gedaan om hem goed te laten lopen? En word je cil nu geen 94 graden meer zoals je in je andere topic aangaf?
Nee mn waterpomp van mezoly was kapot getrokken en heb nu 1tje van top performance een hele set besteld met een lopende waterpomp was ie 45 graden zoiets
 
Reactions: db_