Mijn keeringen zijn net nieuwen de carb zit gwn vol k weet alleen niet hoeveel compressie hij heeft maar hij kickt best zwaar dus dat is prima denk ikHij krijgt dus geen benzine , membraam dicht , keerringen krukas goed , benzine in carb ? Zijn de sproeiers open , werkt de choke . Hoeveel compressie ?
Tegen het licht houden , je mag er dan geen licht doorheen zien .Hoe weet je of je membraam dicht zit?
Dat kan altijd , heb je nieuwe pakkingen / rubberen o ringen , gemonteerd ? Kun je ook met remmenreiniger testen ,maar dan moet hij lopenKan het mischien zijn dat mn spruitstuk valse lucht trekt?
Ik had geen nieuwe pakkingen heb er net ff 2 gehaald en kijk dan ff wat ie doetTegen het licht houden , je mag er dan geen licht doorheen zien .
Dat kan altijd , heb je nieuwe pakkingen / rubberen o ringen , gemonteerd ? Kun je ook met remmenreiniger testen ,maar dan moet hij lopen
Als ik aan mm vaccuum slang zuig komt er benzine uit mnAls hij alleen op remmenreiniger start die je in de luchtinlaat van de carb of luchtfilter spuit is een teken dat de motor mengsel aanzuigt.
Ik kan 2 oorzaken bedenken.
Carburateur werkt niet of niet goed of te lage compressie.
Maw carburateur eens schoonmaken/nakijken en en compressie meten.
Heeft de scooter ooit goed gelopen met die carburateur en sproeier?
Ja ik heb het probleemgevonden mn carb zuigt slecht vaccuum dus ik kijk ff hoe k dat ga fixenAls hij alleen op remmenreiniger start die je in de luchtinlaat van de carb of luchtfilter spuit is een teken dat de motor mengsel aanzuigt.
Ik kan 2 oorzaken bedenken.
Carburateur werkt niet of niet goed of te lage compressie.
Maw carburateur eens schoonmaken/nakijken en en compressie meten.
Heeft de scooter ooit goed gelopen met die carburateur en sproeier?
Mn membraam zit helemaal dicht compressie meten moet ik daar een apparaat voor aanschaffen of kan k ook langs een scooterzaak bijv?check dan eerst je membraam , en daarna compressie meten
Ja oke dan doe m dat welAls je het goed wilt doen moet je het meten met een compressiemeter. Je kan ook je bougie eruit draaien en je hand voor het bougiegat houden en dan kickstarten, dan voel je vanzelf wel of je compressie hebt.
Kan het ook dat ik een andere tankaansluiting erop zet zonder vacuum net zo als bij een type 123 dat je gwn een benzine kraan hebt?Ja dat kan zeker, zoals je al zei zuigt je carb slecht vacuum. Ik zou gewoon voor dell'orto, polini of ander A merk carb gaan dan weet je zeker dat het niet aan je carb ligt.
Dat is geen graad meter , een tuinslang hou je ook niet dicht , waar maar 3 bar opstaat . Dan is het beter , als je de meter niet wil aanschaffen , om langs een scooterzaak te gaan . Als je zelf voor dat je gaat de bougie eruit haalt , en zorgt dat ze er makkelijk bij kunnen , kan je het denk ik ook bij een auto garage laten doen . Compressie is toch een van de hoofdzaken van een goed lopende motor , voordat je onnodig dure dingen gaat aanschaffen .Je kan ook je bougie eruit draaien en je hand voor het bougiegat
Ja hij loopt nu gwn goed alleen hij zuigt geen vacuum maar dit licht aan mn carb want bij een 17.5 zuigt ie wel gwn vacuumDat is geen graad meter , een tuinslang hou je ook niet dicht , waar maar 3 bar opstaat . Dan is het beter , als je de meter niet wil aanschaffen , om langs een scooterzaak te gaan . Als je zelf voor dat je gaat de bougie eruit haalt , en zorgt dat ze er makkelijk bij kunnen , kan je het denk ik ook bij een auto garage laten doen . Compressie is toch een van de hoofdzaken van een goed lopende motor , voordat je onnodig dure dingen gaat aanschaffen .
Post automatically merged:
Heb je de nieuwe pakkingen al gemonteerd , en loopt / zit je vlotterkamer vol benzine ?
Wat heb je nog gedaan om hem goed te laten lopen? En word je cil nu geen 94 graden meer zoals je in je andere topic aangaf?Ja hij loopt nu gwn goed alleen hij zuigt geen vacuum maar dit licht aan mn carb want bij een 17.5 zuigt ie wel gwn vacuum
Nee mn waterpomp van mezoly was kapot getrokken en heb nu 1tje van top performance een hele set besteld met een lopende waterpomp was ie 45 graden zoietsWat heb je nog gedaan om hem goed te laten lopen? En word je cil nu geen 94 graden meer zoals je in je andere topic aangaf?