Aerox start niet

David_Groen19

New Member
Hallo, ik heb een aerox sa14 en hij reed altijd goed en op de een en de andere dag liep hij niet meer. Ik heb de carburateur schoongemaakt. Hierna liep hij nog niet, toen heb ik gekeken naar de bougie die was een beetje nat en zwart van kleur. Heb hem droog gemaakt en gekeken of hij nog vonkt (dit doet hij nog). Maar ook hierna starte hij niet. Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Ik hoor het graag alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

hoe zou ik dit moeten doen?
Compressie meet je met een compressiemeter niet met een vinger want zelfs 3 bar houd je op die manier niet tegen en weet je nog niet of de compressie goed is.
Heb je er geen, koop er eentje of laat de compressie meten door iemand die er wel eentje bezit.

Ik heb een linkje toegevoegd, ben je van plan meer te sleutelen is het misschien verstandig om er eentje aan te schaffen want zoals je ziet, voor de prijs hoef je het niet te laten want een scooterzaak vraagt waarschijnlijk al meer om enkel een meting te doen

Compressiemeter
 
Compressie meet je met een compressiemeter niet met een vinger want zelfs 3 bar houd je op die manier niet tegen en weet je nog niet of de compressie goed is.
Heb je er geen, koop er eentje of laat de compressie meten door iemand die er wel eentje bezit.

Ik heb een linkje toegevoegd, ben je van plan meer te sleutelen is het misschien verstandig om er eentje aan te schaffen want zoals je ziet, voor de prijs hoef je het niet te laten want een scooterzaak vraagt waarschijnlijk al meer om enkel een meting te doen

Compressiemeter
Bedankt, en wat weet ik dan als ik compressie heb of juist niet?
 
Deze compressie meter van HBM kost maar €15.00, woon je in de buurt van Gouda kan je hem zo halen en heb je sneller in huis dan die van AliExpress.
Anders kan je hem ook de 20 t/m 23 februari 2020 op de MOTOR beurs Utrecht kopen.
meten is weten.
7 Bar is het minium
11 bar is redelijk
13-14 bar is normaal
 
Last edited:
Bedankt, en wat weet ik dan als ik compressie heb of juist niet?
David,

een benzine motor heeft 3 dingen nodig.

1. brandstofmengsel
2. ontsteking.
3. compressie.

Punten 1 en 2 heb je gecontroleerd en is volgens jouw goed.
Dan blijft er nog maar 1 puntje over en dat is compressie.

Verder zou je nog kunnen controleren of de vonk ook op het juiste tijdstip komt.
Dit kun je in eerste instantie doen door te kijken of het vliegwiel niet verdraaid is door bijv. een ontbrekend spietje.
 
Back
Top