Aerox start niet/slecht!

bjorn-aerox

Well-Known Member
Heren,

Ik heb dus een probleem met me 2e aerox.

Zaterdag gekocht, kreeg hem toen ook moeilijk aan thuis, maar na een tijdje toch echt aangekregen, en liep heel goed.

Maar nu, hij ging vanmiddag heel even aan, daarna viel die uit en kwam er niet veel meer van.

Setup zover ik weet:

Dr70
Carba 17.5
Uitlaat Yasuni c16?
Rode druk veer

Carbarateur heb ik naar gekeken, blijkt helemaal schoon te zijn.
Ander luchtfilterelement werkte niet, luchtschroef verder open werkte ook niet.
Als ik kick begint het achterlicht wel een beetje te branden.

Afstelling weet ik ook niet helemaal, maar omdat de scooter wel goed liep lijkt me niet dat dat het probleem is. Echter kan ik wel ff uitzoeken wat de rest van de afstelling is.

Iemand ideeen? Ik zou zeggen roep maar wat erin je opkomt dan kijk ik het naar.

groeten
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

cilinder versleten , keerringen slecht , slechte massa , bougie slecht , etc. etc..

kan echt vanalles zijn..

Ja daarom, maarja als de scooter nog geen 3 dagen geleden prima liep lijkt het niet dat de cillinder versleten is ofwel?

Mijn achterlicht schiet wel aan als ik kick, betekent dat niet dat de bougie wel goed is? Of zit ik fout te denken?
 
Haal bougie eruit, kijk of ie verzopen is. zoja bougie droog en schoon maken opnieuw proberen. kijk direct of ie nog wel vonkt ofniet. anders nieuwe bougie erin stouwen
eerst dat maar proberen, lukt het niet? dan horen we het wel
succes
 
Bougie schoonmaken heeft niet geholpen, ik ga denk ik een nieuwe bougie halen en hem is goed vullen met benzine en dan zie ik erna wel wat daaruit komt.

Het is een 2007 aerox dus ik neem aan dat er niet veel versleten kan zijn.
 
Net weer bezig geweest, luchtfilter eraf geplukt, en iemand zijn hand en een doek ertussen voor de carb. en toen schoot die in eens aan, en 1-2 sec later viel die weer uit...

Nu krijgen we hem helemaal niet meer aan wat we ook doen, choken helpt ook al niet...

Wat moet ik nu doen?

Bougie eruit, contact uit, en dan hele tijd kicken en daarna proberen?
Of volgas kicken???
 
Volgas kicken, en bougie eruit, contact uit en heletijd kicken, werkt dus allebei niet..

Op school zei iemand, trekt je luchtfilter eraf, leg je hand op de carb en kicken maar, en toen ging de aerox dus heel even aan, en viel weer weg..

iemand nog ideeen?
 
Ga eens even na wat je nodig heb voor een verbranding.
Brandstof,zuurstof,compressie,vonk wat heb je wel en wat niet.
Je bougie was nat,vonk al bekeken is mooi paarsblauw?
Is compressie gemeten met tester of met speciale spray op lekkage gezocht (kop,cilindervoet,vloeibaarpakking tussen carterhelften,keerringen).
Zuurstof/lucht probleem? (denk ik)
Zoals Melf aangaf HET KAN VAN ALLES ZIJN
Succes
 
nee geen elektrische choke aanwezig, is handmatige.

En bougie verandert, en hij vonkt inderdaad.

Zoals ik al zei toen we een hand op de carb legde en toen kickte ging die even aan,dus dat betekent te veel/of te weinig lucht??
 
Back
Top