Aerox start niet met kou

Patrick87

New Member
Hoi ik ben patick ik ben nieuw hierzo heb een vraag ik heb een aerox staan uit 2005 in de zomer maanden start hij gewoon goed maar met deze kou start hij helemaal niet meer ik heb nu de aerox een klein jaartje vorg jaar met de kou starte hij wel hij heeft een elektrische choke zou het kunnen zijn dat die kapot is er zit een nieuwe 50 cc 300km en een 78 sproeier hispeed vario originele uitlaat zonder prop
Ik krijg hem wel gestart met remreiniger en loop voor de rest goed wat zou het kunnen zijn groetjes patrick
 
Advertisement - register to remove this

met deze kou start hij helemaal niet meer
Ik zou eerst eens beginnen met het schoonmaken en goed afregelen van je carburateur als je blok warm is.
Als je dan toch de carb in je handen hebt, controleer ook gelijk je membraan en de pakkingen ervan.
Verder het controleren of je choke werkt zie Youtube of je hoort het ook aan het stationair toerental, dit wordt op een gegeven moment lager als de E-choke zijn werk heeft gedaan.

Is dit alles in orde, controleer dan bij koud weer als de scooter niet wil starten:

  • Of je bougie nog goed vonkt.
  • De compressie.
  • Krijgt je choke spanning bij koud weer.
 
Ik zou eerst eens beginnen met het schoonmaken en goed afregelen van je carburateur als je blok warm is.
Als je dan toch de carb in je handen hebt, controleer ook gelijk je membraan en de pakkingen ervan.
Verder het controleren of je choke werkt zie Youtube of je hoort het ook aan het stationair toerental, dit wordt op een gegeven moment lager als de E-choke zijn werk heeft gedaan.

Is dit alles in orde, controleer dan bij koud weer als de scooter niet wil starten:

  • Of je bougie nog goed vonkt.
  • De compressie.
  • Krijgt je choke spanning bij koud weer.
Hoi ik was het vergeten te melden de dougie is nieuw me membraam ooknet als me bobine en me carburateur had is pas geleden schoon gemaakt dus daar lig het egt niet aan denk ik en ik zal zo het filmpje effe goed bekijken in idergeval bedankt voor de uit leg tot nu toe
Post automatically merged:

Blijft choke testen over, op you tube staan er filmpjes over
Dankje ik ga zoeken
 
Last edited:
Back
Top