Aerox start niet meer

Jermain_LB

New Member
Beste mensen,

Ik ben sinds een maandje of 2 in het bezit van een Aerox uit 2004. Deze is voorzien van een DR 70cc (ongeveer 2k km's gelopen) en verder is alles origineel. Nu wou ik er een andere carburateur opzetten en heb een Polini 19 CP carburateur kocht. Na veel gehannes (te korte en te dunne olieslang) heb ik voor nu toch maar besloten om de originele carb er weer op te zetten, alleen start ie nu niet meer. Hij heeft altijd goed gelopen en startte meteen, maar met de 19 carburateur heb ik 3 uur staan kicken voor dat ik hem uberhaupt weer aan kreeg. Ik heb er nu weer een uurtje of 2 a 3 staan kicken, zonder resultaat. Is het normaal dat je zo lang moet kicken bij het vervangen van een carburateur? Kan het mss ergens anders aan liggen dat ie nu niet meer start? Ik heb alles aangesloten zoals het was.
 
Advertisement - register to remove this

Je mag na 10 keer kicken al stoppen. Dan kijk je krijgt hij benzine... vonkt de bougie... zit er toch niet per ongeluk vuil in carburateur... of haal de carburateur er nog een keer af(aanrader)
 
Je mag na 10 keer kicken al stoppen. Dan kijk je krijgt hij benzine... vonkt de bougie... zit er toch niet per ongeluk vuil in carburateur... of haal de carburateur er nog een keer af(aanrader)
Ik heb toch al wat brommers gezien die wel meer als 20 keer trappen nodig hebben. Dus niet zo snel opgeven. Dit betekend niet dat er niets aan de hand is natuurlijk. Als een blokje verzopen is kom je er ook niet met 10 x trappen.
 
Hij vonkt en het vlotterbakje was helemaal schoon. De kickstart was al niet meer okselfris en ik denk dat 5 uur kicken het allemaal niet beter maakt. Ik was eigenlijk van plan om die aan te pakken, maar ik weet niet precies wat ik nodig heb. Hij veert niet meer terug en op het laagste punt gaat ie behoorlijk stroef terug. Ik ga zo dan maar nog eens proberen. :(
 
Als de carburateur eraf is geweest, is de vlotterbak leeg.
Deze moet eerst gevuld worden want het vacuumkraantje gaat aleen heel even open per kick die je geeft.
Dit duurt toch wel een paar kickjes. ;)
Of anders een boormachine met de juiste dop op de moer van het vliegwiel zetten en hem zo even proberen te starten.
Op die manier is de vlotterbak toch wel binnen de minuut gevuld en zou de scooter moeten starten als verder alles in orde is.
 
Bedankt voor de tips.

Ik heb inmiddels mijn 19 carburateur er weer opgezet en heb mijn kickstarter gereviseerd. Verder nog een nieuwe bougie erin gezet en een nieuwe accu erin gezet, maar helaas zonder resultaat. Hij vonkt wel... Verder ben ik een beetje ten einde raad. Zie ik misschien iets over het hoofd?
Post automatically merged:

Enige verschil met voorheen is dat de startmotor helemaal niks meer doet. Kapot?
 
Back
Top