Aerox start niet meer

Kyle.1999

New Member
Yamaha aerox 2005

Toen ik vorige week wegtrok bij het stoplicht toen viel mn scooter opeens uit met een soort van BWOAP geluid hierna startte die niet meer.

Ik heb later mn cilinder eraf gehaald (weinig compressie uit bougiegat) en er zaten best diepe krassen op. Dus heb ik mijn zuiger + cilinder vervangen met een tnt cilinderkit. Maar hij start nogsteeds niet ookal heeft die nu wel compressie.

Ik heb mijn ontsteking al gecontroleerd: zit een nieuwe bobine + bougiedop + bougie + cdi van andere aerox gebruikt dus dat zou wel goed moeten zitten.

Op het moment zit er een sproeier 78 in dus ik denk dat dat ook goed zou moeten zijn? Carb heb ik schoongemaakt.

Maar hij start dus nogsteeds niet en heb al veel gecontroleerd maar niks lukt...

Attachments

• IMG-20200417-WA0014.jpeg
    IMG-20200417-WA0014.jpeg
    103.1 KB · Views: 17
Advertisement - register to remove this

Sparky

Well-Known Member
Als ik de foto zo zie denk ik dat het borgclipje van de zuigerpen is los gekomen.
Je hebt geluk gehad dat je niet met volle snelheid een vastloper hebt gehad anders was er misschien nog meer beschadigd.

Heb je het clipje teruggevonden of zweeft dit nu ergens in het carter?

Verder voor wat betreft het niet starten, mij is niet duidelijk of je nu wel of geen vonk hebt want je zegt je hebt de ontsteking gecontroleerd en het één en ander vervangen aan electronische componenten?

Kyle.1999

New Member
Als ik de foto zo zie denk ik dat het borgclipje van de zuigerpen is los gekomen.
Je hebt geluk gehad dat je niet met volle snelheid een vastloper hebt gehad anders was er misschien nog meer beschadigd.

Heb je het clipje teruggevonden of zweeft dit nu ergens in het carter?

Verder voor wat betreft het niet starten, mij is niet duidelijk of je nu wel of geen vonk hebt want je zegt je hebt de ontsteking gecontroleerd en het één en ander vervangen aan electronische componenten?

Het borgclipje viel er eigenlijk meteen uit het moment dat ik de cilinderkop eraf haalde dus die is terecht!

Ik ben het vergeten neer te zetten maar hij vonkt goed en het lijkt me sterk dat de vonk te zwak is.

Sparky

Well-Known Member
Wordt de bougie nat na een paar startpogingen?

Wat je ook proberen kunt is om een beetje benzine in het bougiegat te spuiten, bougie monteren en proberen te starten, als hij dan wel even loopt ligt je probleem in de brandstofverzorging.

Melvin89

Active Member

Wat je ook proberen kunt is om een beetje benzine in het bougiegat te spuiten, bougie monteren en proberen te starten, als hij dan wel even loopt ligt je probleem in de brandstofverzorging.
Andere manier om dit te testen is even wat spuit deodorant of remmenreiniger in de carburateur te spuiten.

Kyle.1999

New Member

De bougie is vrij droog zie ik net (helemaal vergeten te checken) enk dat het dan toch aan de carb kan liggen. Heb al geprobeerd een beetje benzine erin te doen + remreiniger gebruikt maar hij start nogsteeds niet

Bulldog

Well-Known Member
Heb je gecontroleerd of ie vonkt?

Advertisement - register to remove this