Aerox start niet meer

Kees J

New Member
Beste forumleden,
Ik ben hier net nieuw en ik heb even een vraag:
Ik heb een yamaha aerox waar ik wat problemen mee heb. Nu ong. 2 weken geleden startte mijn scooter uit school heel slecht het duurde echt wel een kwartier denk ik terwijl hij normaal altijd na 1x kicken loopt. De dag daarna toen ik smorgens weg wilde gaan deed hij niks meer. Dus de zaterdag daarna eerst maar is helemaal open getrokken en de carb eraf gehaald en schoongemaakt. Toen ik de carb weer terug wilden zetten kwam ik erachter dat er in mn spruitstuk (rubber) allemaal scheurtjes zaten. Er vanuit gegaan dat dat het probleem was heb ik een nieuwe besteld en gemonteerd. De eerste X kicken daarna en hij liep gelijk dus ik helemaal blij alleen sloot mn vlotter niet goed af waardoor er benzine lekte. Nadat ik dat opgelost had startte hij wel maar viel na 2 sec gelijk weer uit elke keer. Dus toen een beetje gaan afstellen en uit eindelijk liep hij prima ook was de kleur van mn bougie goed. De dag erna startte hij sochtens goed maar middag weer iets moeilijker. En de dag daarna werd het nog iets erger en nu doet hij weer niks meer. Iemand enig wat mogelijke oplossingen kunnen zijn? Toen hij wel startte (nadat ik het spruitstuk vervangen had) moest ik eerst elektrisch tot ik hoorde dat hij hem ging pakken en daarna kicken. Ik heb het gevoel dat hoe langer hij stil staat hoe slechter hij het doet omdat de tussenpozen tussen hij rijden steeds langer werden

Info scooter:
Yamaha aerox 2 takt uit 2009 met 16700 op de teller.
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top