Aerox start niet goed

Aerox491

Well-Known Member
hoi

vandaag een aeroxje in elkaar gezet voor een maat van me:)
hij start nu wel, alleen zonder luchtfilter als ik af en toe mn hand op de luchtinlaat houd. dus dan zuigt ie net genoeg benzine aan.
maar zogauw ik er een luchtfilter op zet en ik geef gas, dan stort ie in en slaat ie af (soort bwoap).
luchtschroef staat gewoon 1,5 slag open.
sproeier 74
alles std onbegrenst met een metrakit uitlaat

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Denk toch dat dat erg verschillend is... veel die ik ken hebbe met snelle uitlaat en prop eruit rond de 78 er in... dus probeer het gewoon even wat sproeiers.. kijk wanner bougie een goed kleur heeft op top en als de motor warm is.. ga dan de luchtschroef etc afstelle.. daar zijn genoeg how to's voor..
 
Racing Green said:
Standaard scooters met alleen een snelle uitlaat hebben meestal sproeier 82/84. In de scooterwinkels raden ze dat meestal ook aan.


ik heb 100 derden aeroxen en minarelli horizontaal klaargemaakt met dell'orto met 76 sproeier ,altijd goed geweest , zonder prop 88/90 maar kan ook groter ,maar vind het onzin om de prop eruit te halen ...

in principe moet ie dan goed lopen en ook blijven lopen ;)

als dat niet het geval is is er simpelweg wat niet goed aan de scooter..
 
Slidon said:
Denk toch dat dat erg verschillend is... veel die ik ken hebbe met snelle uitlaat en prop eruit rond de 78 er in... dus probeer het gewoon even wat sproeiers.. kijk wanner bougie een goed kleur heeft op top en als de motor warm is.. ga dan de luchtschroef etc afstelle.. daar zijn genoeg how to's voor..

is bij allen met alleen andere uitlaat gewoon gelijk (dellorto iig) , zonder prop een 78 kan eigenlijk niet , dan moet ie vandaag of morgen echt wel kapot lopen,kan me ook niet voorstellen dat ie dan goed start..

ik heb btw nog nooit hoeven kijken naar de kleur van de bougie om m goed af te stellen, is ook niet nodig , alleen ter controle.

luchtschroef moet je gewoon niet verder dan 1,5 open zetten
 
melf #50 said:
is bij allen met alleen andere uitlaat gewoon gelijk (dellorto iig) , zonder prop een 78 kan eigenlijk niet , dan moet ie vandaag of morgen echt wel kapot lopen,kan me ook niet voorstellen dat ie dan goed start..

ik heb btw nog nooit hoeven kijken naar de kleur van de bougie om m goed af te stellen, is ook niet nodig , alleen ter controle.

luchtschroef moet je gewoon niet verder dan 1,5 open zetten


Nou ik rijd met yasuni r multivar blablabla lekker standaart alles zonder prop.. en echt sproeier 78 op mijn ark, en veel meer lui die ik ken en rij er nu al toch ongeveer een half jaar mee. Rijd echt gewoon goed.. Ook nu in de winter.. moet over kwartier weer naar enschede biken(half uurtje).. no problem!!
 
Back
Top