Aerox start niet en verzuipt de hele tijd

Aerox2takt

New Member
Hallo ik heb een 70cc aerox. Ik had hem laatst een beurt laten geven, omdat hij niet meer startte toen is er ook een nieuw bougie erin gedaan. Na 2 dagen reed hij niet meer ik dacht al dat de bougie nat was geworden. Dus heb ik zelf nieuwe bougie erin gedaan, startte volgens in 1x kicken en hoefde niet eens er bij te gassen. Het werd eigenlijk langzaam aan slechter. Ik moet elke keer gassen bij kicken anders gaat hij niet aan. Zelfs tot een punt dat ik bij shoke open ook moest gassen anders ging hij gewoon niet aan. Vervolgens nadat hij niet aanging ook met shoke open en gassen lag er een grote plas benzine onder me scooter. Waar kan dit aan liggen? Volgens mij verzuipt hij de hele tijd.
 
Advertisement - register to remove this

Net scooter voor het eerst weer gestart. Startte na 1x kicken. Zette hem net uit na gereden zie ik een hele plas benzine en komt er benzine lekken uit de luchtfilter. Wat kan dit zijn en hoe kan ik het oplossen?
Post automatically merged:

Net scooter voor het eerst weer gestart. Startte na 1x kicken. Zette hem net uit na gereden zie ik een hele plas benzine en komt er benzine lekken uit de luchtfilter. Wat kan dit zijn en hoe kan ik het oplossen?
Net weer gecheckt is gestopt met lekken na half uur. Zit nog wel benzine in. Links onderkant lekt hij. Vrienden van me zeggen verschillend dat dat wel me luchtfilter is of niet
 
Carburateur demonteren , omdraaien dan zie je de vlotterkamer , deze kun je losschroeven . Binnenin zit een vlotter waaraan een vlotternaald zit. Ga echter als je geen gegevens van de carburateur hebt nooit zomaar aan de vlotter buigen , als je niet weet wat je doet of doen moet. Check alleen of de naald goed afsluit en de vlotter niet lek is.
Bekijk dit filmpje eens :
 
Last edited:
Tuurlijk stopt hij met druppelen als de vacuum-kraan zijn werk doet, dit wil echter niet zeggen dat je probleem verholpen is.
Volgende keer als je weer gereden hebt en je parkeert de brommer ergens begint het hele spel opnieuw.
Benzine die nog in de brandstofslang zit, loopt langzaam de vlotterkamer binnen als de vlotternaald de toevoernippel niet (volledig) afsluit.
Als de vlotterkamer vol is begint deze langzaam over te lopen en te lekken zolang er nog benzine in de brandstofslang en eventueel opgenomen brandstoffilter zit.
 
Tuurlijk stopt hij met druppelen als de vacuum-kraan zijn werk doet, dit wil echter niet zeggen dat je probleem verholpen is.
Volgende keer als je weer gereden hebt en je parkeert de brommer ergens begint het hele spel opnieuw.
Benzine die nog in de brandstofslang zit, loopt langzaam de vlotterkamer binnen als de vlotternaald de toevoernippel niet (volledig) afsluit.
Als de vlotterkamer vol is begint deze langzaam over te lopen en te lekken zolang er nog benzine in de brandstofslang en eventueel opgenomen
Tuurlijk stopt hij met druppelen als de vacuum-kraan zijn werk doet, dit wil echter niet zeggen dat je probleem verholpen is.
Volgende keer als je weer gereden hebt en je parkeert de brommer ergens begint het hele spel opnieuw.
Benzine die nog in de brandstofslang zit, loopt langzaam de vlotterkamer binnen als de vlotternaald de toevoernippel niet (volledig) afsluit.
Als de vlotterkamer vol is begint deze langzaam over te lopen en te lekken zolang er nog benzine in de brandstofslang en eventueel opgenomen brandstoffilter zit.
Tuurlijk stopt hij met druppelen als de vacuum-kraan zijn werk doet, dit wil echter niet zeggen dat je probleem verholpen is.
Volgende keer als je weer gereden hebt en je parkeert de brommer ergens begint het hele spel opnieuw.
Benzine die nog in de brandstofslang zit, loopt langzaam de vlotterkamer binnen als de vlotternaald de toevoernippel niet (volledig) afsluit.
Als de vlotterkamer vol is begint deze langzaam over te lopen en te lekken zolang er nog benzine in de brandstofslang en eventueel opgenomen brandstoffilter zit.
bedankt voor je reactie! Dus me vlotternaald beter afstellen. Hier heb ik nog een foto van waar het druppelen was. Je kan het alleen niet goed zien. Kon geen filmpje erin doen
 

Attachments

  • 42492923-7453-4B71-9E6A-6D1EB6E4A6E6.jpeg
    42492923-7453-4B71-9E6A-6D1EB6E4A6E6.jpeg
    80.6 KB · Views: 19
Niet afstellen , maar kijken of de naald de toevoer afsluit. Als je zomaar wat aan de vlotter gaat buigen heb je een hoop ellende straks.
Benzine loopt waarschijnlijk richting luchtfilter door de aanzuigslang die van het filter komt. kijk hier wel naar want de benzine kan ook de andere kant op en dan loopt je motor vol als je inlaat klep openstaat toevallig.
 
Aerox2takt said:
Aerox start niet en verzuipt de hele tijd
kijk hier wel naar want de benzine kan ook de andere kant op en dan loopt je motor vol als je inlaat klep openstaat toevallig.
Dit gebeurd dus al tijdens het rijden, vloeibare benzine wordt zo het motorblok in gezogen, by the way het is een 2-takt veronderstel ik uit TS zijn naam dus deze heeft geen kleppen. ;)
Post automatically merged:

Hier heb ik nog een foto van waar het druppelen was. Je kan het alleen niet goed zien.
Je kunt het inderdaad niet goed zien, wat ik wel kan zien is dat er net geen planten groeien op je motorblokje.
Een schoonmaakbeurtje zou geen ovebodige luxe zijn!
 
Last edited:
Niet afstellen , maar kijken of de naald de toevoer afsluit. Als je zomaar wat aan de vlotter gaat buigen heb je een hoop ellende straks.
Benzine loopt waarschijnlijk richting luchtfilter door de aanzuigslang die van het filter komt. kijk hier wel naar want de benzine kan ook de andere kant op en dan loopt je motor vol als je inlaat klep openstaat toevallig.
En als de naald te toevoer afsluit wat moet ik dan doen?
 
Dit gebeurd dus al tijdens het rijden, vloeibare benzine wordt zo het motorblok in gezogen, by the way het is een 2-takt veronderstel ik uit TS zijn naam dus deze heeft geen kleppen. ;)
Post automatically merged:


Je kunt het inderdaad niet goed zien, wat ik wel kan zien is dat er net geen planten groeien op je motorblokje.
Een schoonmaakbeurtje zou geen ovebodige luxe zijn!
Lijkt wel een wietplantage joh:p
 
Toevallig van het weekend op aanraden/oplossing van dit forum hetzelfde gedaan.

Behuizing en de zitting van de vlotternaald schoon maken met een wattenstaafje en beetje cleaner ronddraaien.
Vlotternaald en asje ook hiermee schoon gemaakt.
Alles goed uitgeblazen.
 

Attachments

  • EB0C9CB9-0E7A-4551-9E76-13F12731C258.jpeg
    EB0C9CB9-0E7A-4551-9E76-13F12731C258.jpeg
    275 KB · Views: 14
  • 6A236E7F-555F-4A43-A14A-B734EB42ECB7.jpeg
    6A236E7F-555F-4A43-A14A-B734EB42ECB7.jpeg
    201.5 KB · Views: 13
Back
Top