Aerox start maar niks werkt elektronische

Aidan384838

Well-Known Member
Hallo.
Ik heb al even zitten rondkijken maar ik kon mijn probleem nog nergens op het forum vinden.
Ik heb na ongeveer 3 maanden me aerox weer aan de praat.
Vertandingslagers vervangen maar ik had er behoorlijk weinig zin in dus stelde het maar telkens uit.
Nu heb ik in die paar maanden de accu gewoon aan de lader gehangen niks losgekoppeld. (Op het motorblok na)
Nu vandaag weer alles in elkaar gezet.
Ik zet het contact aan en er gebeurt vrijweinig. Ik gewoon kicken en hij start en loopt wel gewoon als hij loopt doet alleen me achterlicht het. Maar voor de rest werkt niks.
Wat me wel opvalt is dat me teller.
(Stage 6 aerox teller) de hele tijd probeerd aan te slaan maar telkens weer uitgaat.
Contactslot is trouwens vorig jaar vervangen.
Iemand enige idee wat er aan de hand is.
Edit.
Accu is vol 12.8
Gr Aidan
 
Advertisement - register to remove this

Dan loopt hij omdat je ontsteking 's spoel de stroom voor de cdi , en vonk aanlevert waarschijnlijk .
Dus zit er een onderbreking tussen de plus van de accu en de rest van de kabelboom , zijn je zekeringen heel?
Je achterlicht werkt over de stator dus die werkt dan ook , ik denk evenals je koplamp.
 
Dan loopt hij omdat je ontsteking 's spoel de stroom voor de cdi , en vonk aanlevert waarschijnlijk .
Dus zit er een onderbreking tussen de plus van de accu en de rest van de kabelboom , zijn je zekeringen heel?
Je achterlicht werkt over de stator dus die werkt dan ook , ik denk evenals je koplamp.
Zekering is zeker heel.
Voorlamp doet het ook maar die heb ik los liggen.
Hij is werkent weggezet. Ik zie op het forum verschillende posts over mensen die zeggen dat het met het contactslot te maken heeft. Maar hoe kan het dan dat als ik me contact uitdoe hij ook uitgaat.
 
Aidan,

als het aan het contactslot lag, zou je de scooter ook niet gestart krijgen want je cdi werkt ook met de spanning van de accu/spanningsregelaar en die zitten beide voor het contactslot.

Zoals @trabiarie al tegen je zei, kijk de verbinding tussen je accu en de spanningsregelaar na , daar zit jouw probleem.

Echter als de scooter loopt, levert de spanningsregelaar de gelijkspanning voor de boordspanning dus je claxon, je knipperlichten en remlicht zou het dan wel moeten doen.
Doen deze het dan nog steeds niet, zit je probleem dieper in de kabelboom in de bruine bedrading.
 
Aidan,

als het aan het contactslot lag, zou je de scooter ook niet gestart krijgen want je cdi werkt ook met de spanning van de accu/spanningsregelaar en die zitten beide voor het contactslot.

Zoals @trabiarie al tegen je zei, kijk de verbinding tussen je accu en de spanningsregelaar na , daar zit jouw probleem.

Echter als de scooter loopt, levert de spanningsregelaar de gelijkspanning voor de boordspanning dus je claxon, je knipperlichten en remlicht zou het dan wel moeten doen.
Doen deze het dan nog steeds niet, zit je probleem dieper in de kabelboom in de bruine bedrading.
Oke update.
Het probleem heeftzichzelf opgelost. Ik denk dat het gewoon kwam door lang stilstaan.
Ik ga maar een nieuw slot bestellen voor eventuele grappen in de toekomst.
 
Back
Top