Aerox start en valt daarna zachtjes uit

Aeroxrider._

New Member
Moguhh ik heb een vraagje,

Mijn brommer start meestal in 1 kick, en zou dan kunnen wegrijden als ik gas geef direct als die start en dan zal ie niet uitvallen, zodra ik hem start en ik geef geen gas dan valt ie rustig uit

nu heb ik de stationair schroef hoger gedraaid, maar nu blijft ie bij een stoplicht heel hoog in toeren hangen totdat ik een tijdjes stilsta (1-2 min) ook als ie zo hoog in touren is en ik geef een beetje gas, dan zakt ie in toeren en dan loopt ie weer rustig in te hoge toeren,

nu heb ik geen idee wat ik met deze 2 problemen moet, kan iemand mij helpen
 
Advertisement - register to remove this

Hij is iets aan de bruinere kant, dus niet mooi koffie bruin met melk, maar gewoon koffie met beetje melk, heb idd de gasnaald een tikje rijker gezet omdat ik dacht dat ie arm liep, kan het niet komen door luchtschroef en sproeier, grotere stationair sproeier?
 
ik zou eerst opmeten hoevaak de luchtschroef is ingedraaid. Je kan hem indraaien terwijl je telt hoe vaak je hem in draait. Als hij bijv 1 keer is uit gedraaid en je bougie is licht koffie bruin dan kan je een sproeier maat omhoog gaan en de stationair sproeier op 1½ slag zetten. Ook met de gasschuif, stell die af tot hij net niet te hoog stationair loopt.

ik heb 2 soorten advies voor je:

1 Als je je sproeier gaat vervangen, koop een carb revisie pakking setje en vervang alle pakkingen die je kan ervangenof die plat zijn. Had zelf bij de gasschuif en vlotter een platte pakking, hij bleef daardoor soms te lang en te hoog stationair lopen en de vlotter naald controleren of hij goed sluit.

2 maak je carburateur schoon, de stationair sproeier en hoofdsproeier. controleer of de lucht kanalen mooi schoon zijn. je kan ook een brandstof reiniger erin stoppen om hem daarna extra schoon te maken.
 
Back
Top