Aerox start alleen met nieuwe bougie

p.ickx

New Member
Hoi hier ben ik weer
Mijn Aerox start slecht
Steek ik een nieuwe bougie start ie onmiddellijk
Maar na 5 keer weer niet meer
Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

De Oliepomp zit er nog op ja
Ik ga er een nieuwe opzetten omdat deze redelijk veel olie geeft
Zelfmenging 1/50 heb ik geprobeerd maar een Oliepomp hebben ze er voor iets opgeplaatst he

Benzine is hoogstens 14 dagen oud
 
Je hebt geprobeerd zelf te mengen zeg je, was toen ook de oliepomp afgekoppeld anders krijgt het blokje dubbele olie?

Hoe startte hij met zelf mengen?
Indien goed, zet er maar een oliepomp op die niet lekt, dan zal je probleem opgelost zijn.
Maar deze raad had ik je al gegeven in dat andere draadje over je oliepomp!

Verder de kleur van je bougie bekijken.
 
Je hebt geprobeerd zelf te mengen zeg je, was toen ook de oliepomp afgekoppeld anders krijgt het blokje dubbele olie?
Ja deze was afgekoppeld en de toevoer op carburateur afgedopt
Hoe startte hij met zelf mengen
Niet meer
Hij heeft toen 100 meter gereden en toen stilgevallen

Maar welke olie neem ik best of raad u aan
Omdat ik hier al gelezen heb dat dit ook verschil kan maken


Indien goed, zet er maar een oliepomp op die niet lekt, dan zal je probleem opgelost zijn.
Maar deze raad had ik je al gegeven in dat andere draadje over je oliepomp!
Daar was nog niet aangekomen omdat hij toen niet ging
 
Maar welke olie neem ik best of raad u aan
In ieder geval 2-takt olie, dezelfde olie die je ook in je olietankje moet doen.
Dus geen carterolie zoals 10w40, 5w40 of 10w30, dit is uit den boze!!!

Welke 2-takt olie je neemt is in principe niet van belang, met elke 2-takt olie moet je scooter initieel goed rijden als de menging goed is.
Sommige zweren bij het ene merk andere weer bij een ander merk en sommige zeggen die goedkope olie van de action is prima.
Andere zeggen weer dat de goedkopere olie meer roetvorming veroorzaak, wat ik niet kan bevestigen noch ontkennen omdat ik al decennia geen 2-takt meer rijd.
Natuurlijk zit er kwaliteitsverschil in deze oliën dat zie je vaak ook aan de prijs.
Maar persoonlijk zie ik niet in waarom je een dure olie moet gebruiken die toch verbrand word bij elke arbeidsslag.
Naar mijn mening is die extra roetvorming ook in grote mate te wijten aan een slechte afstelling van de brandstofvoorziening.

Voor 1 op 50, dus 1 liter olie op 50 liter benzine is dit 20ml olie per liter getankte benzine.
Maar het beste is de oliepomp in ere te herstellen dan heb je hier geen omkijken naar.
 
In ieder geval 2-takt olie, dezelfde olie die je ook in je olietankje moet doen.
Dus geen carterolie zoals 10w40, 5w40 of 10w30, dit is uit den boze!!!

Welke 2-takt olie je neemt is in principe niet van belang, met elke 2-takt olie moet je scooter initieel goed rijden als de menging goed is.
Sommige zweren bij het ene merk andere weer bij een ander merk en sommige zeggen die goedkope olie van de action is prima.
Andere zeggen weer dat de goedkopere olie meer roetvorming veroorzaak, wat ik niet kan bevestigen noch ontkennen omdat ik al decennia geen 2-takt meer rijd.
Natuurlijk zit er kwaliteitsverschil in deze oliën dat zie je vaak ook aan de prijs.
Maar persoonlijk zie ik niet in waarom je een dure olie moet gebruiken die toch verbrand word bij elke arbeidsslag.
Naar mijn mening is die extra roetvorming ook in grote mate te wijten aan een slechte afstelling van de brandstofvoorziening.

Voor 1 op 50, dus 1 liter olie op 50 liter benzine is dit 20ml olie per liter getankte benzine.
Maar het beste is de oliepomp in ere te herstellen dan heb je hier geen omkijken naar.
Als de koelvloeistof op de carburateur niet aan gesloten hebt is dan beter een brugje te plaatsen of maakt nie uit

Ik heb een paar foto's bij gedaan van de carburateur mss zien jullie wel wat mis
Post automatically merged:

Als de koelvloeistof op de carburateur niet aan gesloten hebt is dan beter een brugje te plaatsen of maakt nie uit

Ik heb een paar foto's bij gedaan van de carburateur mss zien jullie wel wat mis
Hoor de gasnaald op het witte plastiek te zitten of er onder omdat als ik gas geef gaat de glasschuif wel op en neer maar de naald blijft staan
 

Attachments

  • IMG20210919151942.jpg
    IMG20210919151942.jpg
    122.1 KB · Views: 11
  • IMG20210919153740.jpg
    IMG20210919153740.jpg
    187 KB · Views: 11
  • IMG20210919145851.jpg
    IMG20210919145851.jpg
    127.6 KB · Views: 11
  • IMG20210919153730.jpg
    IMG20210919153730.jpg
    122.8 KB · Views: 9
  • IMG20210919153740.jpg
    IMG20210919153740.jpg
    187 KB · Views: 9
  • IMG20210919145851.jpg
    IMG20210919145851.jpg
    127.6 KB · Views: 9
Heb net een topic gelezen
Dus even verduidelijken
De problemen die ik heb zijn gekend
Nu volgt een in mate van het mogelijke zoveel mogelijk gegevens
Ik heb dus een maand of 2 een MBK Nitro 2takt 2007 gekocht
Deze liep op een 70 Cc malossi cilinder
Daar ik hem te snel vond gaan als eerste scooter voor mijn zoon
Heb ik als eerste een 50 Cc cilinder onder laten plaatsen met nieuwe cilinderkop
Aan de kabelboom is veel verknipt dus staat ook geen teller op
Ik heb wel de pinkers terug laten aansluiten
Toen is het begrenzen begonnen door middel van vario ringen
Maar als je een tijdje reed kwam er telkens ploffen uit de uitlaat
Ook vond ik dat hij veel olie nam maar ik dacht dat dit hoorde bij roderen
Het probleem van alleen maar goed starten bij nieuwe bougie was toen al
Dus kort gezegd
Setup wat ik weet
50 Cc cilinder
17.5 dellorto carburateur met nu 68 sproeier voorheen 80
Een sito plus uitlaat
Een pollini vario met Polini gewichten 5 gram met nu 9 cm vario ringen
Originele luchtfilter met rode filter
Wat is vervangen omdat hij slecht loopt en achter een tijdje stil viel en niet wil starten (hij loopt 60 km maar de zoon reed telkens 26 a 30)
Vervangen
Dus de cilinder 70 Cc naar 50 Cc
Spuitstuk
Glaskabel (komt steeds knikje in)
Gasnaald omdat deze bleek te ontbreken
Starter en starterkrans
V snaar
Een paar bougie hitte 8
Een nieuwe oliepomp ligt klaar
Nu gisteren start hij nadat ik een nieuwe bougie in plaatste maar onmiddellijk hoog in toeren
Heeft mijn broer naar de glaskabel gekeken en toen starte hij niet meer
Bougie vonkt membraan plaatjes zijn goed loopt benzine in de carburateur maar start niet
Sproeiers allemaal mooi open
Luchtschroef 1,5 open staat momenteel geen luchtfilter op
Benzine schroef 2,5


Bougie ziet er ook vrij droog uit
 
Back
Top