aerox stage 6 racing 70

aer0X-rsd

Well-Known Member
Hoi, ik heb een aerox met een stage 6 racing cilinder en 20,5 dellorto met een yasuni r uitlaat.
Ik heb hem een beetje proberen af te stellen maar het lukt me maaar niet, ik heb nu sproeier 104 met een standaart luchtfilter waar een paar gaten in geboord zijn. Als hij koud is dan trekt hij redelijk op maar als die warm is begint die erg te stotteren in het begin en rijd niet goed, als ik de choke in druk tijdens het rijden houd die meteen in en gaat nog slechter rijden.
Iemand enig idee wat ik moet doen? Luchtfilter dichtmaken? Kleinere of grotere sproeier? Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Hoi, ik heb een aerox met een stage 6 racing cilinder en 20,5 dellorto met een yasuni r uitlaat.
Ik heb hem een beetje proberen af te stellen maar het lukt me maaar niet, ik heb nu sproeier 104 met een standaart luchtfilter waar een paar gaten in geboord zijn. Als hij koud is dan trekt hij redelijk op maar als die warm is begint die erg te stotteren in het begin en rijd niet goed, als ik de choke in druk tijdens het rijden houd die meteen in en gaat nog slechter rijden.
Iemand enig idee wat ik moet doen? Luchtfilter dichtmaken? Kleinere of grotere sproeier? Alvast bedankt!

20,5mm carbs zijn voor runner 180cc enzo. niet echt geschikte gasnaald enzo voor een 70cc. je bent beter af met een 19/21mm racing carb van dellorto!
 
wat ik dus wilde weten, er zit nu een sproeier 104 in en daar rijd die neit goed mee, heb er bij gezet wat hij doet, oke gaten dus dichtmaken.. maar moet er een grotere sproeier in of kleinere? ik zat zelf ook al te denken aan die gaten dicht te maken en dan een kleinere sproeier, 100 ofzo?of sproeier 98?
 
wat heeft te maken met die 'klote carburateurs' dan?
PS: hij is nog totaal niet afgesteld he, de sproeier die erin zit klopt gewoon niet, het ligt niet aan de carburateur dat ik hem niet afgesteld krijg ofzo, het komt gwn omdat ik eht niet kan:p

trouwens ik hoor juist van heel veel mensen dat je 20,5 veel beter afgesteld krijgt dan een 21 ofzo..
 
Kan gewoon hoor, vriend van me rijdt er al twee jaar mee, eerst zelfs op een 50cc, nu met een licht getunede 70 gietijzer. Nog redelijk zuinig ook.
 
dan is hij een van de weinige, wat melf en ik proberen te zeggen, dat die 20,5 mm dingen gewoon vaak niet af te stellen zijn! carb is niet geschikt voor hoogtoerig spul,

maargoed, tis gewoon zelf proberen, hier kan je gewoon geen antwoord op geven!
 
het valt echt wel af te stellen , maar ik vind een PHBG veel makkelijker af te stellen maar past ook veel beter allemaal..

en zeker als je niet weet hoe je het moet afstellen dan kan zo'n 20,5 lastig zijn.
 
Back
Top