Aerox sporstuur handvaten passen niet

MarcoNL

Member
Ik heb zojuist een Str8 sportstuur op mijn Aerox 2001 gezet, ik wou de originele handvaten van het standaard stuur overzetten maar deze originele handvaten steken op het Str8 sportstuur behoorlijk uit ?

ik kan de handvaten wel verder op het stuur drukken maar dan krijg ik de remhendel etc. er niet meer aan vast omdat deze dan niet goed op elkaar aansluit .

Dus als ik de gashendel zover op het stuur zet past de remhendel etc wel netjes:

20220507_190022.jpg

Maar als ik de gashendel volledig op het stuur plaats zoals dit:

20220507_190105.jpg

Dan krijg ik met geen mogelijkheid de remhendel er netjes op gemonteerd, zoals je ziet is het nieuwe stuur ook al beschadigd hierdoor nu ..

20220507_190130.jpg
 
Advertisement - register to remove this

De aansluiting van de remhendel kan je passend maken door opvulringen of een afstandsbusje te gebruiken.
Zie foto voor de plaatsing.
Hoogstwaarschijnlijk dien je wel langere boutjes te gebruiken.
Wanneer je dit gedaan hebt, dien je de afstand van de handvatten op te meten.
Deze zijn in allerlei soorten en maten te verkrijgen.
GASHANDEL.jpg
 
Oke duidelijk, heb inmiddels de remhendel kunnen monteren , zie nog wel dat de gashendel handvat behoorlijk wat ruimte over heeft

20220507_204159.jpg

maar dan moet ik dus even kijken naar andere handvatten zoals je zegt , bedankt voor je antwoord .
 
Welke handvatten zou ik kunnen kopen voor een str8 Street sportstuur? Ik zie geen maten staan bij verschillende handvatten namelijk .

En moeten de balans gewichten aan het uiteinde van het stuur wel of niet gemonteerd worden zoals op een standaard stuur? Want deze standaard gewicht balansen passen namelijk ook niet op dit sportstuur...
 
Welke je moet monteren/kopen dien jezelf op te meten.

Dus diameter en lengte opmeten en kijken welke daarbij passen en dan zul je daar een keuze in moeten maken welke je eventueel wilt aanschaffen
 
De aansluiting van de remhendel kan je passend maken door opvulringen of een afstandsbusje te gebruiken.
Zie foto voor de plaatsing.
Hoogstwaarschijnlijk dien je wel langere boutjes te gebruiken.
Wanneer je dit gedaan hebt, dien je de afstand van de handvatten op te meten.
Deze zijn in allerlei soorten en maten te verkrijgen.
View attachment 64908
voorzover ik weet zitten er in een standaard gas/remhendel een nippeltje wat uitsteekt en origineel in het stuur valt ( bij de meeste scooters dan) zodat dit niet rondom het stuur kan draaien. daarom moet je even kijken waar dat nippeltje uitkomt op je stuur en in je sportsuur op precies die plek een gaatje boren waar dat nippelte net zoals bij het originele stuur dan in valt. even meten hoeveel mm het gaatje in het originele stuur is en diezelfde maat in het nieuwe stuur boren dus. ik heb namelijk dit probleem een keer gehad bij een scooter die ik overkocht van iemand dat de origienel gashendel zo op het stuur zat maar ze hadden simpelweg dat nippeltje in de weg zitten. netjes gaatje geboord en zit nu perfect en verplaatst ook niet meer als het een stootje krijgt.
Post automatically merged:

Welke handvatten zou ik kunnen kopen voor een str8 Street sportstuur? Ik zie geen maten staan bij verschillende handvatten namelijk .

En moeten de balans gewichten aan het uiteinde van het stuur wel of niet gemonteerd worden zoals op een standaard stuur? Want deze standaard gewicht balansen passen namelijk ook niet op dit sportstuur...
hadnvaten zijn 9/10 keer gewoon universeel. op een aerox kun je gewoon normale handvaten zetten is geen speciale maat of iets dergelijks. een montage tip is een beetje wd40 in het handvat spuiten. dan glijd deze er makkelijk op.
 
een montage tip is een beetje wd40 in het handvat spuiten. dan glijd deze er makkelijk op.
Goeie tip.
Ik heb er ook een.
Leg de handvatten een paar minuten in heet water.
Door de warmte zet het materiaal uit en is eenvoudig te monteren.
Na het afkoelen zitten de handvatten muurvast.
Onderstaande link is voor een fiets, maar werkt natuurlijk ook voor een scooter... ;)
 
Goeie tip.
Ik heb er ook een.
Leg de handvatten een paar minuten in heet water.
Door de warmte zet het materiaal uit en is eenvoudig te monteren.
Na het afkoelen zitten de handvatten muurvast.
Onderstaande link is voor een fiets, maar werkt natuurlijk ook voor een scooter... ;)
Ik dacht dat alleen metaal uitzette door hitte dacht dat plastic alleen soepeler werd? Maar als het werkt werkt het!
 
voorzover ik weet zitten er in een standaard gas/remhendel een nippeltje wat uitsteekt en origineel in het stuur valt ( bij de meeste scooters dan) zodat dit niet rondom het stuur kan draaien. daarom moet je even kijken waar dat nippeltje uitkomt op je stuur en in je sportsuur op precies die plek een gaatje boren waar dat nippelte net zoals bij het originele stuur dan in valt. even meten hoeveel mm het gaatje in het originele stuur is en diezelfde maat in het nieuwe stuur boren dus. ik heb namelijk dit probleem een keer gehad bij een scooter die ik overkocht van iemand dat de origienel gashendel zo op het stuur zat maar ze hadden simpelweg dat nippeltje in de weg zitten. netjes gaatje geboord en zit nu perfect en verplaatst ook niet meer als het een stootje krijgt.
Post automatically merged:


hadnvaten zijn 9/10 keer gewoon universeel. op een aerox kun je gewoon normale handvaten zetten is geen speciale maat of iets dergelijks. een montage tip is een beetje wd40 in het handvat spuiten. dan glijd deze er makkelijk op.
Ik snap wat je bedoeld, maar de gashendel steekt gewoon een stukje buiten het stuur uit zoals op de foto te zien is, dus ik kan wel andere handvatten erop zetten maar dan zal de gashendel waar het handvat op zit alsnog uitsteken...

Ik kan de gashendel ook niet verder erop schuiven omdat de remhendel en schakelaars dan te ver op het stuur zitten naar het midden toe, waar het stuur iets naar beneden buigt zegmaar..

En moeten de stuurbalans gewichten welke op een origineel aerox stuur zitten ook op een sportstuur of hoeft dat niet? Want de originele stuurbalans gewichten passen ook niet op dit stuur
 
Back
Top