aerox sneller laten lopen

j-e-f-f-a

Well-Known Member
hey ik ben jeffrey en ik heb een paar vragen :

ik heb een aerox een tijdje geleden gekocht en de man zei alleen de vario is er uit. hij rijdt nu 70 op teller en 75 met wind mee is er dan niet een prop uit de uitlaat ofzo ? btw standaard uitlaat. ik wil hem toch nog sneller laten optrekken ik dacht erover om een power1 vario te halen maar meerdere mensen zeggen dat eentje van malossi toch beter is, is dat zo ?

ik hoor et wel

jeffrey
 
Advertisement - register to remove this

DE VARIORING zal eruit zijn , niet de vario..

beter luisteren naar wat mensen nou precies vertellen , zonder de vario rijdt een scooter niet..

en anders even terug naar die man en m een schop verkopen als ie het jou verkeerd verteld ;)

de prop zal ook uit de uitlaat zijn ja , een onbegrensde aerox zal zo'n 75/80 rijden.

verder trek je door een andere variateur niet echt sneller op , wel kan het zijn dat met een andere vario de scooter stabieler loopt , dus zijn toerental beter vasthoudt.

maar met een std vario op een std onbegrensde setup kun je het geheel prima laten lopen.

dus een andere vario heb je niks tot heel weinig aan....
 
De makkelijkste manier op sneller op te trekken, is een andere uitlaat te kopen (denk bijvoorbeeld aan een Yasuni R), en die goed af te stellen.
Vind je dat niet snel genoeg, is het wel aan ta raden een simpele 70cc cilinder te monteren en dat dan weer af te stellen.
Let wel; je trekt sneller op, maar je topsnelheid gaat ook omhoog, daar is vrij weinig aan te doen.

Je topic titel is verkeerd, een Aerox loopt namelijk niet, die rijd of staat stil.
Verder zijn dit soort dingetjes al zoo vaak aan bod geweest dat je het vast had kunnen vinden bij de search functie van dit forum
 
ja ik weet dat je met een snellere uitlaat ook weer sneller optrekt maar een terugloop uitlaat is toch weer iets waarmee te politie ziet dat hij opgevoerd is(woon in amsterdam dus nogal vaak rollerbank. is er geen andere oplossing er voor ?


jeffrey
 
een snelle uitlaat trekt niks beter dan een std onbegrensde uitlaat , nog sterker , een std uitlaat heeft een veel mooier koppel , op een laag toerental , een snelle uitlaat kan wel een iets hoger koppel hebben maar op een hoger toerental , en dan ben je wel vanalles nodig om dat goed te laten lopen en te laten blijven lopen.

imo trekt een aerox het beste std onbegrensd.

een sito plus uitlaat win je helemaal niks mee , deze zal net zo lopen als een std uitlaat..

wat wel kan is een 70cc samen met een standaard uitlaat , dan heb je echt koppel , en trek je dus echt snel op.

echter is dit ook niet verstandig om te doen zonder bepaalde onderdelen.
 
sorry dat ik zo laat terug reageer was gevallen met me rox dus was daar even mee bezig.

ik wil zoiezo standaard cilinder houden wil niet naar de 70cc

ik dacht over deze setup :

stnd. cilinder
yasuni R/Z
Koppeling Hebo Minarelli verstelbaar/Koppeling Malossi Fly Minarelli
Variateur Malossi Minarelli/Variateur Hebo Minarelli
V-snaar Minarelli horizontaal, lang/V-snaar Hebo Minarelli horizontaal

graag wil ik horen welke het beste is en graag ervaringen erover horen,
en zou dit lekker rijden en rond de 80/85 gaan ?
ook nu dat ik gevallen ben wil ik een nieuwe kappenset iemand tips ?
en zou ik stnd. stuur houden of een sportstuurtje dr op zetten ?


Jeffa
 
Dom om geen 70cc te rijden. Met een gietijzeren 70cc en een standaard uitlaat trek je VEEL sneller op en ziet/klinkt de scooter standaard met een top van 85 km/u. Maar als jij met een knetter uitlaat wilt rijden met een top van 90 km/u en een kut acceleratie is dat jou keuze.
 
idd , kut accelleratie idd , je gaat er hoogstens op ACHTERUIT met een andere uitlaat..

je hebt meer vermogen , maar zo minimaal meer koppel , op een veel hoger toerental..


de koppeling heeft al helemaal geen nut..
andere uitlaat dus ook niet..
variateur kun je alleen maar mooier afstellen, helpt dus ook niks..
en v-snaar helpt zeer zeker niks...

van al dat geld kun je een heel mooi 70cc cilindertje kopen en afstellen (wat niet moeilijk zou moeten zijn) en zal het vele malen mooier lopen dan wat jij hierboven op noemt..

terwijl dit niet opvalt voor de politie , en juist een 50cc met zijn schelle lawaai wel..

zelfs als je de std uitlaat ontgrensd kan het zijn dat deze nog mooier loopt dan met een snelle uitlaat !!!
 
hmm oke oke maar wat zou ongeveer de boete zijn als je met 70 cc zou rijden en het probleem is dat ik zeg maar de dingen die ik heb opgenoemd zelf erop zou kunnen zetten maar een cilinder gaat toch iets te ver


maar je kan dus niet lekker optrekken met een stnd. cilinder ?
 
hmm oke oke maar wat zou ongeveer de boete zijn als je met 70 cc zou rijden en het probleem is dat ik zeg maar de dingen die ik heb opgenoemd zelf erop zou kunnen zetten maar een cilinder gaat toch iets te ver


maar je kan dus niet lekker optrekken met een stnd. cilinder ?
 
ja dat snap ik maar als je 16 bent mag je toch alleen 50cc rijden daarom vraag ik boete als ik overstap richting 70 cc

en als ik dan zou overstappen naar 70cc

heeft iemand dan een leuke setup om mee te beginnen en niet al te prijzig is 300 euro max ofzo ?

jeffa
 
Back
Top