aerox slaat niet aan bij het starten

brum_aerox

New Member
ik had een paar dagen geleden mijn aerox blok eronder uit gehaald met het idee om hem een goed te wassen en dat heb ik gedaan (ook bij de krukas gewoon een beetje gepoetst) maar ik dee het blok er weer onder en ik kicken maar starten niet terwel hij gewoon vonk, compressie, benzine, vacuüm dat was allemaal goed maar ik wist het nog steeds niet hij starten ook nog steeds niet.

maar ik geef niet snel op dus ben gaan kijken rond de scooter had de ontsteking schoon gemaakt na gekeken of hij wel vonk gaaf maar misschien een te zwakke vonk maar dat was niet zo.

toen keek ik naar mijn carb ook schoon gemaakt deed het nog steeds niet dus ik had op de carb alle punten die valse lucht aantrokken dicht gemaakt luchtfilter er op een deed nog steeds niks wel meer dan eerst maar wilde niet starten.

dus dacht ik check het spruitstuk en membraam ook maar eens en ja hoor het spruitstuk zat half vast en membraan zat vol met stront schoongemaakt alles er opgedaan en na 3x kicken stond hij dan echt aan en goed ook.

dus conclusie als je scooter niet aanslaat check voor valse lucht..


setup
polini corsa 70cc
17,5 carb
yasuni r
polini vario set
getunde caters
 
Advertisement - register to remove this

Hoe heb je hem schoon gemaakt?? met water?borstel? heb je je massa weer goed aangesloten?
Als ik het goed begrijp is het probleem al verholpen.
@brum_aerox wil alleen zijn sleutelervaringen delen.
maar eens en ja hoor het spruitstuk zat half vast en membraan zat vol met stront
Blijkbaar was hij vergeten zijn spruitstuk vast te draaien en zijn membraan dus op een vieze wc leek.
 
Back
Top