Aerox slaat af bij toeren opbouw

Tricktrack7

New Member
Hi all,

Ik ben nieuw hier dus mocht mijn bericht info te kort komen zal ik deze nog toevoegen.

Wat er simpel weg gebeurd is het volgende;
Ik start mijn scooter en deze loopt direct. 1 maal kicken of electrisch starten.
Vervolgens rijdt ik en lopen de toeren zeer snel op terwijl ik slecht een snelheid van 25/35 km p/u rijdt. Nadat ik over deze snelheid heen ga slaat mijn scooter direct af en vallen ook alle lampjes op het dashboard uit. Wanneer ik de scooter vervolgens electrisch start krijg ik hem niet draaiend. Na een aantal keer kicken en zorgvuldig gas/choke combinaties uit oefenen krijg ik de scooter weer gestart en kan ik een kleine 500 meter; tot aan 30/35 kmpu rijden. Vervolgens begint het verhaal weer van voor af aan.

Het apparte is dat ik dit nog nooit eerder heb gehad en ik met dezelfde scooter zonder weizigingen vannochtend van huis tot aan mn werk ben gereden zoals ik elke dag doe. “5km ong.” Hiervoor heb ik dit probleem nog nooit gehad.

Mogelijke oorzaak; ik heb van het weekend mijn accu en zekering vervangen. Tot aan vandaag heb ik daar zonder problemen mee kunnen rijden.

Hebben jullie ideeën?

Bedankt alvast!
 
Advertisement - register to remove this

Hi,
Denk niet direct aan een elektronisch probleem. Omdat alles toch weer inschakeld nadat scooter uiteindelijk weer start. Mogelijk plotseling iets gescheurd / lek aan een keerring, leiding, pakking waardoor motor gelijk zo hoog in toeren klimt.

Ook omdat je zegt, een plotseling probleem zonder eerder aangebrachte wijzigingen...
 
Hi arkAC,

Bedankt voor je reactie!
Nee dat was inderdaad ook mijn vermoeden. Had het erbij gezet voor de zekeheid, ik heb zoon gevoel dat ik a.s. Zaterdag de wekker om 8 uur moet gaan zetten en vervolgens maar eens even doktertje moet gaan spelen .
 
Stationair loopt hij wel, niet heel stabiel heeft moeite met blijven draaien aan het begin maar eenmaal wat gas gegeven blijft hij lopen. Zal a.s. Zaterdag starten bij het lucht filter mogelijk aan vervanging toe, in de zin van “lang niet gecontroleerd. Wellicht dat dat m’n probleem verhelpt. Zodra ik de oorzaak heb gevonden of niet natuurlijk zal ik weer even replyen ter update. Thx voor het meedenken i.i.g.!
 
Back
Top