Aerox scooter gaat te sloom voor setup

Tychooo

New Member
Hallo,

ik heb een aerox maar ik heb t gevoel dat hij erg traag is kwa topsnelheid voor z’n setup, de setup is:

3 gram rollen
17,5mm carb
110 sproeier
nu gele drukveer, maar zit er aan te denken een rode in te zetten
geen powerfilter etc

de topsnelheid ligt nu rond de 71kmh, hij trekt wel erg snel op! Wat denken jullie wat ik eraan moet veranderen? Sproeier maat 110 vond ik zelf erg groot, maar de carb is wel koffiebruin! Ik denk dat ik wel de rode drukveer erin moet zetten en dat ik er zwaardere rolletjes in moet doen.
Ik hoop erg dat iemand mij hiermee kan helpen!

groetjes, Tycho.
 
Advertisement - register to remove this

Vraag me af of dit wel serieus is, aangezien de afstelling voor geen ene meter klopt (tenzij je maar wat aan je duim hebt gezogen)
Lees nergens om welke cilinder en of uitlaat het gaat.
Je snapt natuurlijk wel dat als het om de originele cilinder hebt je daar nooit 3 grams rolletjes erin gaan doen en een 17,5mm met sproeier 110..
 
Vraag me af of dit wel serieus is, aangezien de afstelling voor geen ene meter klopt (tenzij je maar wat aan je duim hebt gezogen)
Lees nergens om welke cilinder en of uitlaat het gaat.
Je snapt natuurlijk wel dat als het om de originele cilinder hebt je daar nooit 3 grams rolletjes erin gaan doen en een 17,5mm met sproeier 110..
Hier ben ik 't met je over eens, zeker weten! Ik heb hem vorige week zo gekocht voor een mooie prijs! Er zit een yasuni terugloop uitlaat op. Er zit ook een yasuni stage 6 70cc streetrace cilinder op.
Post automatically merged:

Was het trouwens vergeten te vermelden, excuses..!
Post automatically merged:

Stage 6 streetrace 70cc*
 
Last edited:
Je noemt best mooie spulletjes op hoor, denk dat er goede adviezen gaan komen waar je zelf ook al aan denkt; mbt (tikje zwaardere) rolletjes, trekveren en drukveer. Maw de aandrijflijn.
Daarbij zou je even de ratio vertanding in kaart kunnen brengen: zet een wasknijper op de koppelingsmoer en tel het aantal omwentelingen van de koppeling om het achterwiel 1 maal rond te krijgen. Mogelijk is een vorige eigenaar voor een korte vertanding gegaan tbv snelle optrek maar lagere top.
Groet,
 
Je noemt best mooie spulletjes op hoor, denk dat er goede adviezen gaan komen waar je zelf ook al aan denkt; mbt (tikje zwaardere) rolletjes, trekveren en drukveer. Maw de aandrijflijn.
Daarbij zou je even de ratio vertanding in kaart kunnen brengen: zet een wasknijper op de koppelingsmoer en tel het aantal omwentelingen van de koppeling om het achterwiel 1 maal rond te krijgen. Mogelijk is een vorige eigenaar voor een korte vertanding gegaan tbv snelle optrek maar lagere top.
Groet,
Bedankt voor je reactie, raad jij mij aan om er een 21mm carb op te zetten of om er juist een 19mm op te zetten? Ik ga ook direct andere trekveertjes erbij bestellen! Ik hoor graag van je.
 
Bedankt voor je reactie, raad jij mij aan om er een 21mm carb op te zetten of om er juist een 19mm op te zetten? Ik ga ook direct andere trekveertjes erbij bestellen! Ik hoor graag van je.
Had je hier niet al een andere topic over?

Rode drukveer is overkill, blijf voor nu maar eens bij geel.
Je rollen zijn veel te licht, daarom verlies je ook zo veel aan top. Begin eens te testen met 4 a 5 gram.
21mm op een stage 6 streetrace is overkill, je kan best een 19mm kunnen proberen voor dat kleine beetje extra maar als je een 17.5 hebt zou ik het er t geld niet aan uitgeven.

Elke scooter verschilt wat in afstelling maar 110 is gewoon ontieglijk vet, heb t idee dat je je hoofdsproeier niet juist hebt getest, rij t ding warm- 15 minuten ongv - vervolgens rij je 1 min VOL gas - DAN check je je bougie.
Post automatically merged:

Had je hier niet al een andere topic over?

Rode drukveer is overkill, blijf voor nu maar eens bij geel.
Je rollen zijn veel te licht, daarom verlies je ook zo veel aan top. Begin eens te testen met 4 a 5 gram.
21mm op een stage 6 streetrace is overkill, je kan best een 19mm kunnen proberen voor dat kleine beetje extra maar als je een 17.5 hebt zou ik het er t geld niet aan uitgeven.

Elke scooter verschilt wat in afstelling maar 110 is gewoon ontieglijk vet, heb t idee dat je je hoofdsproeier niet juist hebt getest, rij t ding warm- 15 minuten ongv - vervolgens rij je 1 min VOL gas - DAN check je je bougie.
Je vermeld geen trekveren, welke heb je?
 
Had je hier niet al een andere topic over?

Rode drukveer is overkill, blijf voor nu maar eens bij geel.
Je rollen zijn veel te licht, daarom verlies je ook zo veel aan top. Begin eens te testen met 4 a 5 gram.
21mm op een stage 6 streetrace is overkill, je kan best een 19mm kunnen proberen voor dat kleine beetje extra maar als je een 17.5 hebt zou ik het er t geld niet aan uitgeven.

Elke scooter verschilt wat in afstelling maar 110 is gewoon ontieglijk vet, heb t idee dat je je hoofdsproeier niet juist hebt getest, rij t ding warm- 15 minuten ongv - vervolgens rij je 1 min VOL gas - DAN check je je bougie.
Post automatically merged:


Je vermeld geen trekveren, welke heb je?
De meningen zijn erg verschillig als het gaat over rode drukveer had k gelezen, ook was m’n bougie gewoon bruinig kwa kleur, zou inprincipe goed moeten zijn, toch?
 
De meningen zijn erg verschillig als het gaat over rode drukveer had k gelezen, ook was m’n bougie gewoon bruinig kwa kleur, zou inprincipe goed moeten zijn, toch?
Je mag van mij best een rooie drukveer bestellen, dan zie je vanzelf dat t voor geen mallemoer loopt. Je snaar gaat dan ook super hard slijten omdat je de te strakke drukveer gaat moeten compenseren met zwaardere rollen.
In t ergste geval sloop je je poelie.
Ik ben geen expert maar wat afstellen/snelle scooters betreft heb je gewoon een hoop jochies die een hoop vertellen maar je hebt er eigenlijk weinig aan.

ik geef je alleen advies, doe ermee wat je wil.
Post automatically merged:

3 gram is idd veeel Te laag, had m vorige week zo gekocht.. Zit eraan te denken 4,3 gram erin te doen en uit te proberen, denk de topsnelheid hiermee te verbeteren.
4.3 is een mooi startpunt.
 
Je mag van mij best een rooie drukveer bestellen, dan zie je vanzelf dat t voor geen mallemoer loopt. Je snaar gaat dan ook super hard slijten omdat je de te strakke drukveer gaat moeten compenseren met zwaardere rollen.
In t ergste geval sloop je je poelie.
Ik ben geen expert maar wat afstellen/snelle scooters betreft heb je gewoon een hoop jochies die een hoop vertellen maar je hebt er eigenlijk weinig aan.

ik geef je alleen advies, doe ermee wat je wil.
Post automatically merged:


4.3 is een mooi startpunt.
Ik vind het wel erg moeilijk met mijn sproeier... Maar dus een 17,5 carb houden?
 
geel rode drukveer zwart paars. rollen 3 tot 12 gram.
uit eindelijk is geen scooter het zelfde.
met betrekking tot je overbrenging is gewoon testen het beste.

goed voelen waar je powerband ligt.
trek je op met lagere toeren en voelt hij daar sneller.
dan zit je te ligt in rollen.
trek hij op top de toeren in kan je ook een zwaardere drukveer steken om het wat tegen te gaan.
of met de zelfde drukveer zwaarder in rollen.

eerst maar even die carb regelen en de sproeier op orde hebben zodat je niet eerst je cilinder naar de hemel draait.
en dan rustig alles uitpluizen. afstellen doe je niet in 2 uur of 2 dagen 2weken komt eerder.
 
Dus ik moet 4,3 gram rolletjes bestellen en uittesten en een sproeier set bestellen vanaf 90 tot 110? Kan ik het zo goed mogelijk afstellen denk ik?
Dan ga je de goeie kant op, miss ga je uiteindelijk nog wel lager zitten dan 90 maar dat zie je dan wel.

koop gelijk een trekverensetje als je die toch nog moet afstellen?
Post automatically merged:

Wat voor carb zit er eigenlijk precies op? Hoop geen chinese zooi, miss ligt t daar wel deels aan.
 
Dan ga je de goeie kant op, miss ga je uiteindelijk nog wel lager zitten dan 90 maar dat zie je dan wel.

koop gelijk een trekverensetje als je die toch nog moet afstellen?
Post automatically merged:

Wat voor carb zit er eigenlijk precies op? Hoop geen chinese zooi, miss ligt t daar wel deels aan.
Ja, ga ik zeker doen! Heel eerlijk gezegd weet ik helaas niet eens welk met carb erop zit.. Staat er volgens mij ook niet op, dus ik weet ook niet hoe ik hier achter moet komen. Of is er wel een plek waar het erop staat? Had al een beetje research gedaan.
 
Back
Top