Aerox scooter gaat te sloom voor setup

Tychooo

New Member
Hallo,

ik heb een aerox maar ik heb t gevoel dat hij erg traag is kwa topsnelheid voor z’n setup, de setup is:

3 gram rollen
17,5mm carb
110 sproeier
nu gele drukveer, maar zit er aan te denken een rode in te zetten
geen powerfilter etc

de topsnelheid ligt nu rond de 71kmh, hij trekt wel erg snel op! Wat denken jullie wat ik eraan moet veranderen? Sproeier maat 110 vond ik zelf erg groot, maar de carb is wel koffiebruin! Ik denk dat ik wel de rode drukveer erin moet zetten en dat ik er zwaardere rolletjes in moet doen.
Ik hoop erg dat iemand mij hiermee kan helpen!

groetjes, Tycho.
 
Advertisement - register to remove this

Ja, ga ik zeker doen! Heel eerlijk gezegd weet ik helaas niet eens welk met carb erop zit.. Staat er volgens mij ook niet op, dus ik weet ook niet hoe ik hier achter moet komen. Of is er wel een plek waar het erop staat? Had al een beetje research gedaan.
Als t merk niet op de carb staat vrees ik dat t niet echt qualitatief spul is.... misschien toch maar een andere carb?
maja das iets wat ik dan zou doen, denk aan dellorto of keihin. Geen chinese zooi.
Post automatically merged:

Als t merk niet op de carb staat vrees ik dat t niet echt qualitatief spul is.... misschien toch maar een andere carb?
maja das iets wat ik dan zou doen, denk aan dellorto of keihin. Geen chinese zooi.
Ik zou natuurlijk wel eerst ff goed kijken of t echt nergens op de carb staat, desnoods stuur je ff een foto.
 
Als t merk niet op de carb staat vrees ik dat t niet echt qualitatief spul is.... misschien toch maar een andere carb?
maja das iets wat ik dan zou doen, denk aan dellorto of keihin. Geen chinese zooi.
Post automatically merged:


Ik zou natuurlijk wel eerst ff goed kijken of t echt nergens op de carb staat, desnoods stuur je ff een foto.
Wat ik wel nog heb liggen is een mezoly 17,5mm carb, ik weet alleen niet zeker of deze heel goed is vergeleken met dellorto etc. Is deze carb inprincipe goed genoeg denk je? Hij is nog nieuw namelijk.
Post automatically merged:

16148032728622959925893047462154.jpg
 
Wat ik wel nog heb liggen is een mezoly 17,5mm carb, ik weet alleen niet zeker of deze heel goed is vergeleken met dellorto etc. Is deze carb inprincipe goed genoeg denk je? Hij is nog nieuw namelijk.
Post automatically merged:

View attachment 59694
Mezoly is wel ok, tis geen rotzooi maar t is ook geen dellorto. Als je er lang plezier van wilt hebben zou ik gwn investeren in fatsoenlijke onderdelen.
 
Mezoly is wel ok, tis geen rotzooi maar t is ook geen dellorto. Als je er lang plezier van wilt hebben zou ik gwn investeren in fatsoenlijke onderdelen.
Anders ga ik morgen eerst maar eens kijken wat voor carb er op zit, haal 'm er af en bestuurder 'm even goed , hopelijk ben je morgen actief! Heb tot nu toe veel aan je gehad en bedankt voor je snelle reacties!
 
Bedankt voor je reactie, raad jij mij aan om er een 21mm carb op te zetten of om er juist een 19mm op te zetten? Ik ga ook direct andere trekveertjes erbij bestellen! Ik hoor graag van je.
19mm zou genoeg zijn voor op straat.. Maar je hebt minimaal wel een 17,5 echt nodig.
Post automatically merged:

Voor op straat zou ik er zelf ook geen 19mm onder leggen.. Circuit is een ander verhaal dan wil je echt alles max eruit knijpen.
 
19mm zou genoeg zijn voor op straat.. Maar je hebt minimaal wel een 17,5 echt nodig.
Post automatically merged:


Voor op straat zou ik er zelf ook geen 19mm onder leggen.. Circuit is een ander verhaal dan wil je echt alles max eruit knijpen.
Oke, dus gewoon mooi de 17,5 erin houden en goed afstellen, had gehoord als k hem goed afstel dat hij ook rond de 90kmh zou kunnen gaan.
 
Oke, dus gewoon mooi de 17,5 erin houden en goed afstellen, had gehoord als k hem goed afstel dat hij ook rond de 90kmh zou kunnen gaan.
Valt wel te halen ja.
Post automatically merged:

19mm zou genoeg zijn voor op straat.. Maar je hebt minimaal wel een 17,5 echt nodig.
Post automatically merged:


Voor op straat zou ik er zelf ook geen 19mm onder leggen.. Circuit is een ander verhaal dan wil je echt alles max eruit knijpen.
Je doet alsnog 17.5 en 19mm een wereld van verschil is, als je op t circuit racet ga je echt niet met dit soort setups rijden laat staan een 19’er
 
Had je hier niet al een andere topic over?

Rode drukveer is overkill, blijf voor nu maar eens bij geel.
Je rollen zijn veel te licht, daarom verlies je ook zo veel aan top. Begin eens te testen met 4 a 5 gram.
21mm op een stage 6 streetrace is overkill, je kan best een 19mm kunnen proberen voor dat kleine beetje extra maar als je een 17.5 hebt zou ik het er t geld niet aan uitgeven.

Elke scooter verschilt wat in afstelling maar 110 is gewoon ontieglijk vet, heb t idee dat je je hoofdsproeier niet juist hebt getest, rij t ding warm- 15 minuten ongv - vervolgens rij je 1 min VOL gas - DAN check je je bougie.
Post automatically merged:


Je vermeld geen trekveren, welke heb je?

Denk dat bijna alle goeds in deze post staat, topbijdrage, wat volgt ook maar ik heb lang geslapen,
Groet,
 
Valt wel te halen ja.
Post automatically merged:


Je doet alsnog 17.5 en 19mm een wereld van verschil is, als je op t circuit racet ga je echt niet met dit soort setups rijden laat staan een 19’er
Maar denk je dat hij wel de 100 kmh aan kan tikken stel je voor ik zet er wel een 19mm op en ik stel 'm perfect af kwa sproeier en rolletjes? En natuurlijk nieuwe trekveertjes, denk dat die lang niet vervangen zijn.
 
Maar denk je dat hij wel de 100 kmh aan kan tikken stel je voor ik zet er wel een 19mm op en ik stel 'm perfect af kwa sproeier en rolletjes? En natuurlijk nieuwe trekveertjes, denk dat die lang niet vervangen zijn.
100 kmh word moeilijk, een 19mm gaat je niet aan top helpen in deze instantie.
 
Indien mijn suggestie kant noch wal raakt, excuus voor de herhaling. Maar:
'Daarbij zou je even de ratio vertanding in kaart kunnen brengen: zet een wasknijper op de koppelingsmoer en tel het aantal omwentelingen van de koppeling om het achterwiel 1 maal rond te krijgen. Mogelijk is een vorige eigenaar voor een korte vertanding gegaan tbv snelle optrek maar lagere top.'

Groet,
 
Indien mijn suggestie kant noch wal raakt, excuus voor de herhaling. Maar:
'Daarbij zou je even de ratio vertanding in kaart kunnen brengen: zet een wasknijper op de koppelingsmoer en tel het aantal omwentelingen van de koppeling om het achterwiel 1 maal rond te krijgen. Mogelijk is een vorige eigenaar voor een korte vertanding gegaan tbv snelle optrek maar lagere top.'

Groet,
Die kans is nihil, but who knows.
 
Indien mijn suggestie kant noch wal raakt, excuus voor de herhaling. Maar:
'Daarbij zou je even de ratio vertanding in kaart kunnen brengen: zet een wasknijper op de koppelingsmoer en tel het aantal omwentelingen van de koppeling om het achterwiel 1 maal rond te krijgen. Mogelijk is een vorige eigenaar voor een korte vertanding gegaan tbv snelle optrek maar lagere top.'

Groet,
Er bedankt nog voor je reactie, zal ik vanmiddag ook direct gaan testen! Ik laat het jullie weten! Tot nu toe erg bedankt met alle hulp!
 
Nu zit ik met het bestellen, wat voor trekveertjes raden jullie mij aan?
Post automatically merged:

Malossi geel trekveren of malossi rood?
Post automatically merged:

Of juist delta clutch blauw, ik heb geen idee. Weet iemand t?
 
Last edited:
Nu zit ik met het bestellen, wat voor trekveertjes raden jullie mij aan?
Post automatically merged:

Malossi geel trekveren of malossi rood?
Post automatically merged:

Of juist delta clutch blauw, ik heb geen idee. Weet iemand t?
Beste gwn een setje zodat je kan uitproberen
 
Back
Top