Aerox S6R

Club OQ

Rider
Hallo,

Ik heb een aerox en daar heb ik een nieuwe set-up voor in elkaar gezet, die is al volgt:

Stage6 Racing
21mm carburateur (black edition) + standaard luchtfilter
HPI binnenrotor
Yasuni C16
Hebo Krukas
Malossi 2005 vario (over range)
-V snaar
-poulies

Hebo Koppeling
13/44 vertanding


Ik heb dus vorige week mijn scooter laten banken, en laten afstellen bij de locale tuner, uitdraai er bij gekregen, 14,5 PK en 11 N/m koppel

Ik vind het wel een nette score, maar volgens mij moet er nog wel meer uit te halen zijn ?

mijn vraag dus: hoe kan ik (makkelijk) aan meer vermogen komen, het lijkt me niet dat het in de afstelling licht, of zou dat wel kunnen (Scooter rijd perfect trekt goed door alles)

MvG

Mg
 
Advertisement - register to remove this

andere uitlaat proberen...

dat de scooter goed trekt en perfect rijdt heeft overigens niet zoveel met pk's te maken...

14,5 is netjes met een c-16 , maar met een racing kun je wel meer halen , met een ander pijpje zul je al meer scoren mits je de goeie neemt , dan ga je meer richting c-20/21/30 etc.

mja , er zijn zoveel uitlaten..

bedenk wel , hoe meer vermogen hoe meer je moet doen om dat zo te houden en het er netjes uit te krijgen.
 
andere uitlaat, ander membraan + carb naar achter zetten, behaal je waarschijnlijk ook nog wel wat mee....

maar ik neem aan dat dit een straatscooter is? dan zou ik 'm iig zo laten..

carb naar achter is niet per definitie sneller :)

wat melf al zegt..
die cilinder kan wel wat meer toeren hebben en dmv bijvoorbeeld een c21 zal dan aardig lukken..
als je gaat tunen en richting een 24mm carbje gaat denken.. zal je vermogen ook wel stijgen natuurlijk :)
 
je kan er meer als 20 pk'tjes uit trekken....

maar dan moet je de shit wel laten tjoene en de boel goed afstellen op de bank.....

mete en std s6r zal je dat niet lukken....

mja je kan iig een ander pijpje proberen
 
jah ik weet ook wel als ik de boel ga tunen dat er meer vermogen uit (kan) komen, maar ik wil met zo min mogelijk inspanning toch nog net even wat meer vermogen pakken

uitlaat zal ik zoizo wel eens proberen dan
 
denk dat ik eerst maar eens aan een membraam en andere uitlaat ga beginnen dan

yasuni C20
en
v-force? of vl14 membraam?
oja, heeft de squish enig invloed op het vermogen?

want eerlijk gezegt had ik toch wel op wat meer pk's gehoopt, niet dat ik nu ontevreden ben:)

en jah het is straat scooter, maar ik rij er allen af en toe in de weekeinden mee.
 
Last edited:
Yasuni c20 zal idd wel goed lopen, membraan is moeilijk te zeggen maar v-force en vl 14 zouden het moeten doen,en ja squish heeft idd wat met vermogen te maken (denk aan timing)
 
En bij de andere scooter geeft een vl14 weer 1 pk meer. daar heb je dus niets aan.

Squish is toch gewoon de ruimte tussen je zuiger en binnenkop op BDP. Dit kan wel uitmaken ja, maar daar moet je erg mee uitkijken, omdat het anders heel je cilinder kan vernaggelen;).

Zet dit dus gewoon op de stnd maat die voor die cilinder is gegeven, en ga vanuit daar andere dingen testen.

Zelf zou ik een stage 6 R1400 of c20 proberen, en een vl14 icm hebo schuin spruitje met 24 mm mikuni.

Dan ga je al een eind de goede richting op!
 
Back
Top