Aerox roze top probleem

leonaerox

Member
Ik heb een probleem met mn aerox. Ben aan het afstellen maar mijn scooter houd in, je voelt wel dat ie wil maar zodra ik gas geef voel ik dat ie vermogen mist. Hij houd gewoon in en stottert een beetje maar rond de 60 begint hij wel te trekken? Als hij koud is heeft hij wel betere gasreactie. Trekt ook gewoon als een malle weg en bougie is zwart. Iemand raad mee? Er zit een 72 sproeier in.

Setup
Roze top 70cc modular
Vl12 malossi
Polini 3g speedclutch
Malossi vario
Yasuni R
Hpi onsteking
21mm dellorto
Rito krukas
13/44 vertanding
 
Advertisement - register to remove this

Als hij stottert en de bougie zwart is dan lijkt het me logisch dat het brandstofmengsel te rijk is.
Ik kan ook nergens terug vinden wat je al geprobeerd hebt en of je überhaupt al andere sproeiers geprobeerd hebt.
 
Spelen met de luchtschroef bedoel je? Dan ben je al verkeerd bezig. Lees eens een howto carburateur afstellen. Er is maar 1 juiste positie voor de stand van de luchtschroef en dit is voor ieder motorblok weer anders. Als jij aan die schroef gaat draaien om meer of minder lucht te krijgen dan zit je uiteindelijk met een incorrect brandstof mengsel(benzine tegenover lucht).
 
Nee ik bedoel dat ik hem een beetje verdraaid heb om te kijken of het niet aan de lucht lag. Niet dat ik er zomaar aan draai hoor haha, maar te rijk mengsel wat jij zegt geloof ik. Dus moet goed komen lijkt me thx!
 
72 sproeier?! Dat ding loopt nog een keer vast
Lijkt inderdaad erg klein. Maar als de scooter van TS nu al stottert dan zal het toch op de een of andere manier genoeg zijn. Ik heb immers nog nooit gehoord van een scooter die te arm liep en ook nog ging stotteren.
Misschien veel te weinig lucht waardoor de sproeiermaat kleiner word in dit geval.
Een vastloper vind ik wel een beetje overdreven, dan moet ie wel heel erg arm lopen. En dat gaat je met stotteren niet lukken.
 
Ja hij stottert en levert zn volledige vermogen niet. Morgen ga ik kleinere sproeier steken hopen dat het over is.
Nog kleiner zou ik eigenlijk niet gaan. Wat dat betreft heeft Maxo gelijk.

Ik denk dat er meer aan de hand is waardoor jij een kleinere sproeier nodig hebt. Daar zou ik eerst eens naar kijken want het zou zonde zijn als de boel stuk gaat. Iets klopt er in ieder geval niet met die sproeier maat. Zekerweten dat het 72 is en niet 92?
Meeste setups 70cc zitten namelijk rond de 90 als ik mij niet vergis.

Als je vermogen mist dan zou dit kunnen komen door een verkeerde instelling van de luchtschroef maar ook door een te rijk brandstof mengsel. Anderen dingen zijn natuurlijk niet uitgesloten.
 
Back
Top