Aerox Roze Top op de roller

UndercoverNL

Active Member
Een goedemiddag,
Nou na een flinke tijd is mijn roze top aerox eindelijk op de bank geweest, en de resultaten waren zeker niet slecht, maar kunnen beter.
20230430_152659.jpg

Dus even op een rijtje: 11.3 PK op zijn hoogst, 13k toeren op zijn hoogst en een topsnelheid van 111 km/u.

De 114 km/u heb ik mijn twijfels aan gezien de gps gemeten snelheid nog altijd max 90 is, maar dat laten we even in het midden.
Wat ik eerder wil oplossen is dat hij, bij de 55 km/u, en 11k toeren opeens veel vermogen kwijt raakt, zo als duidelijk te zien in de grafiek.

Bovendien moet er ook nog wel meer uit te halen zijn, aangezien er gemiddeld toch een mooie 15pk met deze cilinder te behalen hoort te zijn. Komt dit allemaal doordat er geen overange in zit? Of is er nog iets wat ik kan doen buiten 300+ euro uitgeven.

Tevens vroeg ik mij ook af hoe het kan dat de powerjet niet activeert bij 13k toeren, dat lijkt me toch aardig redelijk of zeg ik nou wat geks.

De setup voor iedereen die deze nog niet weet:
Roze Top 70cc
24mm PWK carb
Yasuni C16
Malossi multivar
std halfpoulie
Malossi X-Special belt
std koppeling / poulie
std ontsteking

Als mensen ideetjes hebben om de rox nog wat sneller te maken, dan hoor ik die graag.
 
Advertisement - register to remove this

ik heb een runner klaar gemaakt , 70 cc DR Evo ( met de 6 poorten ) , ik kreeg dat ding niet op snelheid, alles geprobeerd, rollen . andere snaar etc etc , kwam niet op het max toeren , en op max snelheid .
de achterband was 140 / 60 / 13.
Ik heb een Donor staan , dat wiel met achterband is : 130 /60 /13.
Dat wiel er ingezet ,,, en het was opgelost , ding draaid nu 11500 rpm , en Top is 105.
bij een brede band word de band hoger / wiel groter , blok kan net niet de kracht opbrengen wat je nodig heb .
 
ik heb een runner klaar gemaakt , 70 cc DR Evo ( met de 6 poorten ) , ik kreeg dat ding niet op snelheid, alles geprobeerd, rollen . andere snaar etc etc , kwam niet op het max toeren , en op max snelheid .
de achterband was 140 / 60 / 13.
Ik heb een Donor staan , dat wiel met achterband is : 130 /60 /13.
Dat wiel er ingezet ,,, en het was opgelost , ding draaid nu 11500 rpm , en Top is 105.
bij een brede band word de band hoger / wiel groter , blok kan net niet de kracht opbrengen wat je nodig heb .
mm, maar er past toch maar een band op een aerox velg en maar een velg op een aerox? En zelfs dan is 13k toeren toch best prima voor een roze top? Het is puur even dat vermogensverlies bij de 55
 
Last edited:
Een goedemiddag,
Nou na een flinke tijd is mijn roze top aerox eindelijk op de bank geweest, en de resultaten waren zeker niet slecht, maar kunnen beter.
View attachment 70122

Dus even op een rijtje: 11.3 PK op zijn hoogst, 13k toeren op zijn hoogst en een topsnelheid van 111 km/u.

De 114 km/u heb ik mijn twijfels aan gezien de gps gemeten snelheid nog altijd max 90 is, maar dat laten we even in het midden.
Wat ik eerder wil oplossen is dat hij, bij de 55 km/u, en 11k toeren opeens veel vermogen kwijt raakt, zo als duidelijk te zien in de grafiek.

Bovendien moet er ook nog wel meer uit te halen zijn, aangezien er gemiddeld toch een mooie 15pk met deze cilinder te behalen hoort te zijn. Komt dit allemaal doordat er geen overange in zit? Of is er nog iets wat ik kan doen buiten 300+ euro uitgeven.

Tevens vroeg ik mij ook af hoe het kan dat de powerjet niet activeert bij 13k toeren, dat lijkt me toch aardig redelijk of zeg ik nou wat geks.

De setup voor iedereen die deze nog niet weet:
Roze Top 70cc
24mm PWK carb
Yasuni C16
Malossi multivar
std halfpoulie
Malossi X-Special belt
std koppeling / poulie
std ontsteking

Als mensen ideetjes hebben om de rox nog wat sneller te maken, dan hoor ik die graag.
Misschien zeg ik iets geks want heb geen idee op welke snelheid de bocht komt van de std achterste poulie. Wellicht is dat het probleem
 
Als je een mhr vario hebt kun je beter gelijk overrange poulie halen
Ik heb geen mhr vario, gewoon de originele multivar, welke volgensmij niet eens (veel) groter is dan de originele vario, dus een volledige overange zou deze scooter inderdaad een stuk beter doen, misschien moet ik het geld er maar voor uitgeven.
 
Back
Top