Aerox rookt wit

Sennekroes

New Member
Hallo

ik heb een aerox project gekocht, nu heb ik hier een andere cilinder op gezet en deed de scooter het weer. Ik ging dus even een testrondje doen maar na een tijdje rooktede aerox erg veel en wit
Iemand een idee wat Het kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Witte rook is meestal koelvloeistof die verband wordt. Is het geen dichte grijze rook. Koelvloeistof lekkage kan je op de volgende manier evt. Checken

Haal je vuldop van je kvs tank is eraf en vul deze bij. Laat de dop eraf en geef is wat gas. Als je belletjes in je tank ziet komen weet je dat je lakkage hebt en er waarschijnlijk een o-ring of iets niet goed zit.
 
wit roken? doe ik al jaren niet meer... ghehehehe

maar indd wat zippie zegt check je kvs,heb je er extra olie in gedaan i.v.m. nieuwe cilinder? daar gaat ie ook lekker van roken,als de rookt blijft hangen is het olie wat verbrand is. trekt het gelijk weg dan is het "damp"
 
Ja de rook blijft hangen, ik zal even kijken naar mijn kvs, bedankt!
Post automatically merged:

En heb er idd best veel olie in de cilinder Just to be sure
Post automatically merged:

Maar hoe bedoel je kvs checken, of er wel genoeg in zit of als t helemaal verkleurd is
 
Last edited:
Of het niveau nog goed is . Zoals het hoort e of er dus steeds minder in zit . En zoals zippie zei reservoir dopje eraf en de scoot starten ,als er dan bubbels uit komen dan is je koppakking / rubberen ringen lek
 
Lijkt me sterk dat je scooter alleen wit rookt als het koelvloeistof systeem een te laag niveau heeft.
Wellicht was bij je tweede test, na het bijvullen, de motor warm/heet.
Als de motor heet/warm is, verdwijnt die witte rook uiteindelijk.
Echter wanneer je dan je hand voor de uitgang van de uitlaat houdt, wordt deze kletsnat van de waterdamp.
Of door de uitzetting dat het lek gedicht wordt.

Ik zou toch de komende dagen je koelvloeistofniveau heel goed in de gaten houden!
 
Back
Top