aerox rookt en komt niet vooruit

aerox-freak2003

Well-Known Member
beste bezoekers

ik ben bezig geweest met mijn aerox in elkaar te zetten
er zit dit op:
dr70 rpm
hpi
17.5mm
sproeier
shot
boegie 8

en nu wou ik hem starten lukt op het begin wel, maar toen wou hij niet weg rijden.
heb hem 5min stationair laten lopen en toen trok hij goed op liep ook mooi
dus ik zet hem heel tevreden in de garage.
de volgende morgen wil ik stukje gaan rijden start hij op eens niet meer:'(??
van alles geprobeerd en hehe hij starten maar viel ook meteen weer uit.

om dit lange verhaal kort te houden
de aerox rookt als een gek (ik rijd op mengsmering dus kan niet door de oliepomp liggen)
komt niet vooruit
en de kickstart slaat heel erg hard terug alsje kick en gas geeft
hij wil niet stationair lopen dus moet gas blijven geven
ik heb al een paar sproeiers geprobeerd tussen 84 92
ik heb de carburateur doorgespoten
ik heb al aan de luchtschroef en stationair schroef gedraaid maar en gebeurt niks hij gaat ook niet hoger in toeren lopen
en het gas kan ik soms niet helemaal open doen omdat hij vast blijft hangen maar dit ligt aan de kabel denk ik
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Je bougie mag wel wat kouder, een 9 of 10 zou ik pakken. Sowieso een ontstoorde nemen.

Dat terugslaan van de kickstart kan zijn dat je je ontsteking niet goed hebt staan. Hoe heb je deze afgesteld ?
 
:p ik wou er ook een 9 in doen maar ik had alleen een 8 liggen
maar de winkel was dicht dus heb die er maar zo lang in gedaan
wat bedoel je met ontstoorde?

de hpi heb ik nog niet afgesteld
moet ik nog doen.

maar ik heb die handleiding gelezen
want dit is mijn eerste hpi dus dit is nieuw voor mij
er staat

► voor rechtsdraaiend: 2 de grote streepje van links → zie figuur 2
► voor linksdraaiend: 2 de grote streepje van rechts → zie figuur
wat bedoelen ze met link en rechtsdraaiend
 
ja maar ik heb het nog nooit gedaan ik heb de scooter van iemand overgekocht die heeft hopelijk de hpi er opgezet/afgestelt nu heb ik er een nieuwe cillinder op gezet dan hoef ik hem toch niet meer af te stellen tenminste met 21mm slaat de kickstart niet terug met de 17.5 slaat die wel terug
en wat is het dodepunt helemaal boven of helemaal onder :S
en moet ik de kop eraf hallen om die 4mm te meten of moet ik vanaf het einde van het bougie gat meten
 
Last edited:
:p stom dat ik dat er niet bij heb gezet het is witte rook,
dus het ligt niet aan de olie
btw denk dat ik het gevonden heb.
er is iets met de cabrateur want ik heb nu die 21mm
er op en nu loopt die heel mooi alleen rookt nogsteeds heel veel.
Zal morgen eens kijken voor een nieuwe 17,5mm
maar wat is nu ontstoorde bougie?
de dode hoek is boven maar van waar moet ik gaan meten?
En waar komt die rook vandaag niet dat het kvs is
 
Last edited:
Back
Top