Hij zou het moeten doen zonder batterij ja.
Als je even een goede batterij inzet en hij start kan je al uitsluiten
dat er ergens kortsluiting zit.
Als hij dus start met batterij kan je gaan zoeken waar de fout zit.
Als je regulator stuk is, word er geen AC spanning naar DC spanning omgezet, en zal hij dus ook niet starten (zonder batterij). Kan ook ergens kabelbreuk zijn of dergelijks.
Het makkelijkst is om als volgt te werk gaan. Zet er een batterij in en start de bromfiets.
Dan meet je aan de witte kabel die aan de regulator komt of je daar een spanning (AC) meet. +/-70V op hoge toeren.
Als dit goed is, zet de bromfiets uit, en meet de spanning over de batterij (DC).
Start nu de bromfiets en meet de spanning terug over de batterij, en dit met beetje gas, zodat de brommer wat toeren maakt, dan zou de spanning over de batterij moete stijgen.
Doet hij dit niet is wss de regulator stuk.
Dan kan je een nieuwe regulator plaatsen en kijken wat dat doet. Of alle kabels uitmeten op eventuele kabelbreuk.