Aerox rijdt niet meer zonder batterij!

RobinGoldenRox

Well-Known Member
Het betreft een Aerox van 2005. Hij heeft altijd perfect zonder batterij gewerkt. Op een dag starte hij niet meer, alles dan onderzocht... Niks te vinden, alles was in orde. Enkel m'n batterij was plat, die dan opgeladen en hij reed weer perfect. Dus hij gaat niet meer zonder batterij en ik moet om de paar dagen m'n batterij opladen. Ik ben dit beu en niemand weet raad met mijn probleem. Weet iemand wat dit kan zijn??

Grtz Robin!
 
Advertisement - register to remove this

Haal je accu eens helemaal eruit, en probeer eens te starten. Die kan zo kapot zijn dat hij een hele lage weerstand heeft waardoor het kortsluiting veroorzaakt.
Als dat niet werkt zou je toch de hele kabelboom moeten nameten of er nergens iets fout zit.
 
Hij zou het moeten doen zonder batterij ja.

Als je even een goede batterij inzet en hij start kan je al uitsluiten
dat er ergens kortsluiting zit.

Als hij dus start met batterij kan je gaan zoeken waar de fout zit.

Als je regulator stuk is, word er geen AC spanning naar DC spanning omgezet, en zal hij dus ook niet starten (zonder batterij). Kan ook ergens kabelbreuk zijn of dergelijks.

Het makkelijkst is om als volgt te werk gaan. Zet er een batterij in en start de bromfiets.
Dan meet je aan de witte kabel die aan de regulator komt of je daar een spanning (AC) meet. +/-70V op hoge toeren.
Als dit goed is, zet de bromfiets uit, en meet de spanning over de batterij (DC).
Start nu de bromfiets en meet de spanning terug over de batterij, en dit met beetje gas, zodat de brommer wat toeren maakt, dan zou de spanning over de batterij moete stijgen.
Doet hij dit niet is wss de regulator stuk.

Dan kan je een nieuwe regulator plaatsen en kijken wat dat doet. Of alle kabels uitmeten op eventuele kabelbreuk.
 
Back
Top