Aerox remschijf

Roan12345

Member
Hallo, weet iemand hoe ik mijn remschijf van mijn yamaha aerox band losmaak? En daarna weer vast

Kijk foto's
 

Attachments

  • 20231202_135201.jpg
    20231202_135201.jpg
    173.4 KB · Views: 25
  • 20231202_135158.jpg
    20231202_135158.jpg
    212.6 KB · Views: 25
Advertisement - register to remove this

Als ik bij zandri kijk op de tekening , lijkt de naaf waar je schijf op zit een los deel te zijn , die middels de centrale moer in de naaf vastzit .
Is dat bij jou misschien ook het geval , en zit de bout kop dan nu aan de binnenkant ?
 
Nee helaas , ik had even op de tekening opgezocht hoe het zat , maar als ik je foto's zo zie , lijkt het mij de onderkant van een bout wat je ziet , en zou de kop aan de andere kant zitten
 
Warm stoken door een moer op lassen en dan losdraaien.
Zit waarschijnlijk een soort loctite.
Zit gewoon rechts schroefdraad in en het gaat hier om een voor velg dus geen losse naaf.

Succes
Post automatically merged:

Woon je in de buurt van Wageningen, ik kan het anders wel voor je doen.
 
Hallo, weet iemand hoe ik mijn remschijf van mijn yamaha aerox band losmaak? En daarna weer vast

Kijk foto's
Als ik de boutjes bekijk denk ik dat iemand ze ooit al los heeft proberen te halen en is de inbus afgebroken en blijven zitten, 3x over.
Je kan ook proberen deze eruit te pielen.
Post automatically merged:

26315.jpg
Post automatically merged:

Hier dit is een orginele bout. Daar zit dus een borging coating op.
 
Wel lastig met vervangen , heb je ook steeds nieuwe magneten nodig . De bouten zitten bij de remschijf neem ik aan , als er borgmiddel op zit.
Dacht de vorige eigenaar ook dus die heeft er meteen een paar reserve ingeslagen
Als je ze echt niet los weet te krijgen met een lamellenschijf op de slijptol de kop eraf schuren tot je gelijk met de schijf zit. Als je dat bij alle 3 hebt gedaan is de schijf eraf en kun je met een griptang het uitstekende stuk goed vastpakken. Dan eerst met zo'n brandertje het stuk velg verwarmen en dan zou je de rest eruit kunnen draaien.

ALLEEN ALS DE KOP DUS IN DE VELG ZOU ZITTEN WERKT DIT DUS NIET.
Dus zou dat ff uitzoeken voor dezekerheid voor je dit probeert.




Lijken mij gewoon 3x afgebroken ronde inbussleutels die verloren hebben van de schijf
 
Back
Top