Aerox remschijf achter vervangen

jerre93

New Member
hey mensen, ik ben momenteel een Yamaha Aerox aan het opknappen, en heb momenteel het blok er onder weg. Nu moet ik de remschijf vervangen, maar heb geen idee hoe ik deze bouten los kan draaien, aangezien deze met de opening naar de Carter toe wijzen. Kan iemand mij een uitleg geven hoe ik de schijf er af krijg?
 
Advertisement - register to remove this

ik heb er een foto van getrokken, moet ik deze bout losdraaien om de remschijf te kunnen vervangen? En weet iemand de juiste dopmaat hiervan?
 

Attachments

  • IMG_6922.JPG
    IMG_6922.JPG
    56.2 KB · Views: 17
Dopmaat kan je toch zelf makkelijk even opmeten. En het lijkt me logisch dat achter die adapter de bouten voor de remschijf zitten. Zo staat het volgens mij ook in de exploded view van het werkplaatshandboek.
 
Tis maat 22, ben gisteren bezig geweest met coca cola en wd-40, want krijg 'm niet los.. heb 'm ook al geprobeerd te schrikken maar er is geen beweging in te krijgen, zelfs niet met de luchttol..
 
Beter inspuiten met : IMAL, en je had beter de Moer proberen los te draaien toen de remklauw er nog op zat , Rem Inknijpen , en dan los draaien.

Het kan ook zijn dat er Loctite gebruikt is op de schroefdraad ,,, warm maken met verfstripper, dan word loctite weer zacht.
 
Tis maat 22, ben gisteren bezig geweest met coca cola en wd-40, want krijg 'm niet los.. heb 'm ook al geprobeerd te schrikken maar er is geen beweging in te krijgen, zelfs niet met de luchttol..


Weet niet wat voor poep lucht tol je gebruikt, maar ik heb die zo eraf met me aircat slaglucht schroeven draaier.

Je luchttol moet je op de lucht reduceer ventiel instellen op 6.5 tot 7 bar... Daar geeft hij de meeste kracht.. Op 4 bar gaat je ook dan niet lukken. Vergeet je luchttol ook niet te smeren met compressor gereedschaps olie.. Beter koop je een knijp flesje met een tuit eraan.. Doe je daar die olie in.. En dan 3 druppels olie in de slang pilaar doen.
 
8 Bar is teveel eigenlijk, langdurig op 8 bar gebruiken gaat je lucht tool van kapot.. Staat namelijk ook in diverse handleidingen... Welke compressor gebruik je en welke lucht sleutel..?

Mijn advies is toch wel minimaal een compressor met 100 liter buffer vat.. En zo`n 425 liter / min aanzuig volume.. *zwaarste model voor op 230volt* Ook handig als je compressor maximaal 10 bar kan leveren..

Want als je hem op 6.5 / 7 bar zet dat duurt het ietsie langer voordat de druk zakt.. Een compressor die max 8 bar kan doen, zakt dus sneller af kwa druk en zal dus vaker weer opnieuw aanslaan.
 
Beter inspuiten met : IMAL, en je had beter de Moer proberen los te draaien toen de remklauw er nog op zat , Rem Inknijpen , en dan los draaien.

Het kan ook zijn dat er Loctite gebruikt is op de schroefdraad ,,, warm maken met verfstripper, dan word loctite weer zacht.


Wat jij hier zegt is helemaal niet nodig als je een goede luchtsleutel gebruikt die genoeg koppel kan uit oefenen, die breek die loctite zo door + dan heb je ook geen imal nodig..
 
Back
Top