aerox reageert niet op luchtschroef!???

fockedeykevin

Well-Known Member
Hallo allen.

Ik ben m'n aerox aan het afstellen ..

Maar nu,

Er zit een nieuwe carb,spruitstuk,pakkingen,cilinderpakkingen op.

Ik ben dus aan het klooien met m'n carburateur.

Ik heb de luchtschroef op 1.5slagen staan,gasnaald op de laagste stand & sproeier 80 en de bougie ziet koffiebruin--->dus dat zit goed.

Maar hij rijd barslecht!

Als ik vanuit stilstand volgas geef dan stottert die ietsje en houd die in voor een seconde.Daarna knalt die door.

Als ik op topsnelheid rij en dan 5seconde geen gas meer geef,en daarna terug volgas dan houd die weer in en pruttelt die zowat.

OOK reageert die totaal NIET op de luchtschroef,die rijd gewoon als de lucht volledig dicht is gedraaid.
Dat wijst op valse lucht!
Ik heb overal,maar echt overal deo op gespoten en nergens reageert die op qua toerental verhoging of iets dergelijke.

Ik laat die dus stationair draaien en heb eens voor de gein m'n luchtfilter(origineel) dicht gehouden en die viel dus wel gewoon stil.

SETUP:
DR70cc RPM
gianelli shot
21mm dell'orto
P1 krukas
malossi multivar
stage 6 koppeling
standaard ontsteking.

ROLLEN: 4.5gr
DRUKVEER: malossi geel
TREKVEREN: stage 6 oranje op de strakste stand
SPROEIER: 80



Ik snap hier totaal niks meer van en hoop op wat steun van jullie,
Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Je scooter zal lekker ruiken na al die deo :P, wel AXE gebruikt hoop ik ;-).

Afgaande op je info, blijft de choke niet een beetje open staan ?
Met je gasnaald op z'n laagst en dan maar sproeier 80 lijkt mij gezien je setup wat krap, mits de choke open blijft staan.
Zal hij ook niet veel op je luchtschroef reageren.

Welke hitte graad bougie zit er in ?
evt, rollen ook nog wat lichtere rollen.
 
hittegraad van de bougie is 9--->B9ES
Choke blijft niet open staan want daar heb ik 2x naar gekeken,hij heeft zelfs enkele mm's speling.(handchoke)
Sproeier 80 is echt goed hoor,bougie is koffiebruin zoals het moet zijn.

lichtere rollen zal het niet worden,0-30is goed vanaf dan verdwaald die een beetje(lichte overtoeren)

Ik heb eens gefilmd hoe die doet,hoe kan ik dat uploaden??


alvast bedankt.


ps:ja ik heb axe gebruikt, :P
 
Zit de dat rubberen buisje (lucht restrictor) toevallig nog in je luchtfilter ?


Neen,luchtfilter is ontgrensd :-) Vandaag is me opgevallen dat ik ergens een lek heb onderaan m'n blok.
Het komt niet van de keerringen af want in de carterhelften is het helemaal droog.
De cilinderpakkingen ook niet want die zijn nieuw! En goed geplaatst.
 
Wat een kutzooi..Ik vind totaal niet vanwaar die zwarte drek heen komt,het voelt aan als olie maar het ruikt naar niks.
De voetpakking is vernieuwd omdat die toen ook lekte daar,nu is het een nieuwe en die lekt nog steeds.
Er zit geen vuil tussen dus dat is het ook al niet.

M'n flens die een lekkage geeft ook niet,des ondanks die wel zwart ziet maar dat komt doordat ik die eens heb uitgebrand en dat gaat er nietmeer af.

Ik snap er geen hol van :(
 
Het is m'n uitlaat die gewoon rot is,lekt door de flens heen en spetterde zo onderaan op de cilinder -_- ..Maargoed nu zit er een yasuni R op,
Hij rijd stuk-ken beter !

Ik heb een heel eind gereden en op topsnelheid voel je 'm wat inhouden en lichtjes stotteren..Ik kijk naar de bougie en opeens ziet die er zo uit :O

Terwijl hij met m'n oude gianelli shot gewoon koffiebruin was.
Is dat wel normaal?,

Dit met sproeier 80,dus dat wil zeggen dat ik nog lager moet gaan,78 a 76 dan,ik heb enkel 78 & 75 maar dat steekt niet nauw,ofwel?
 

Attachments

  • Foto0062.jpg
    Foto0062.jpg
    927 KB · Views: 33
  • Foto0061.jpg
    Foto0061.jpg
    1.1 MB · Views: 23
Heb kan goed zijn dat je gewoon lager in sproeier moet gaan.

Ik heb vreemd genoeg ook sproeier 80 erin zitten (12mm carb, ori. luchtfilter met "prop", malossi sport 70, polini for race 3)
Rijd hier al ongeveer een jaar mee en is netjes koffie bruin.

Kan goed zijn dat je iets lager moet gaan hoor.
 
Ja..Ik heb er nu sproeier 75 in zitten en dat is goed..
Dan moet ik nu enkel de overbrenging nog doen.

Ik als volgt;

stage 6 oranje trekveren op de strakste stand.
Gele drukveer
en 5.1gr rollen
Daarmee is de topsnelheid zonder tegen wind 89 echte -_-
Met 4.7gr rollen 86 echte
en met 4.4 amper 79 echte

V-snaar is goed uitgeshimd,en v-snaar zelf is z.g.a.n.
Ik meen toch dat zo'n setup sneller moet kunnen dan 89?

DR70cc RPM
21mm carb
Yasuni R
Malossi multivar
stage 6 koppeling
 
Back
Top