Aerox R 2007 lekt voorkant pls HELP!!!!!

Mikeyrules

New Member
Hoi,

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Sinds kort begon m'n scooter (Aerox R 2007) te lekken aan de voorkant (water).
Ik las op internet dat het waarschijnlijk de dop is van de koeltank, helaas ik had een nieuwe dop gekocht maar de scooter bleef lekken.

Als ik hem probeer te ontluchten door hem te starten en de koeltank dop eraf te laten. Loopt het water en uit (komt omhoog uit de koeltank)

Nu lekt hij nog erger dan eerst en moet ik hem elke dag soms meer dan 1 keer bijvullen met water, als ik dat niet doe dan trekt m'n aerox na een tijdje niet eens meer op (gaat dan niet harder dan 30)!!! Ik zie dan ook niet het temperatuur lampje branden hoe kan dit allemaal?? Ik ben best wel gestrest hierdoor.

Overigs lijkt de lek onder de koelvloeistoftank en onder de radiator te komen.
Super thanks als iemand raadt weet
 
Advertisement - register to remove this

Mischien slang ergens lek of bij de radiotor zit hij niet goed om het aansluit punt

Ik ga als ik thuis de slangen checken en goed vast maken.

Hoe kan het dat m'n scooter na een tijdje niet meer harder dan 30 gaat? In het begin als ik hem start rijdt hij perfect maar na een tijdje (mischien water op?) trekt hij niet meer goed op, vervolgens als ik hem dan uit doe en weer start rijdt ie weer perfect
 
Mischien slang ergens lek of bij de radiotor zit hij niet goed om het aansluit punt
Alle slangen goet aangesloten en stevig vastgedraaid. Lekt nog steeds helaas :( lijkt wel alsof de koeltank lekt, onder de koeltank komen er druppels vanaf, zou het dan mischien gewoon zijn dat de koeltank lek is?
 
Een beetje opletten dat de scooter geen warmloper krijgt doordat het koelsysteem niet goed functioneert.

Het nog maar 30 kmpu na een tijdje rijden, is misschien een aanwijzing dat je cilinder te heet wordt!!!
 
Alle slangen goet aangesloten en stevig vastgedraaid. Lekt nog steeds helaas :( lijkt wel alsof de koeltank lekt, onder de koeltank komen er druppels vanaf, zou het dan mischien gewoon zijn dat de koeltank lek is?
Mischien een klein scheurtje in het tankje hoe oid zijn de slangen van het coolsysteem en zij de slangklemmen nog goed
 
Mischien een klein scheurtje in het tankje hoe oid zijn de slangen van het coolsysteem en zij de slangklemmen nog goed
De tank heeft 2 aansluitingen waar het de radiator in gaat en waar het weer terug komt in het tankje alle 4 de slang klemmen aan gedraait ? Als de druppels onder aan de tank blijft hangen lijkt het er op dat de slanger er niey goed op zitten . Heb je het tankje aan de onderkant droog gemaakt of ik het een oude druppel die dr nig aan zat
 
Back
Top