Aerox problemen

Hallo mensen, even een vraagje :)

Heb een aerox uit 2010 gekocht 2 maand geleden. Hij ratelt soms een heel klein beetje rondom de variateur. Hij lekt ook vet vocht uit de uitlaat (soms bijna niet en soms stroomt het over de uitlaat heen) ook is die gloeiend heet als je de hand voor de uitlaat houdt en een klein beetje gas geeft. Vriend van me heeft dat niet met z'n speedfight terwijl we allebij even veel en hard hebben gereden.

Lang verhaal maar wie heeft enig idee? Hij rijdt en loopt als een zonnetje verder.
 
Advertisement - register to remove this

Het kan zijn dat je uitlaat niet goed aansluit op de cilinderkop, daar hoort een pakking tussen. Als dit niet goed is kan je ook zo'n raar geluid krijgen
 
Het kan zijn dat je uitlaat niet goed aansluit op de cilinderkop, daar hoort een pakking tussen. Als dit niet goed is kan je ook zo'n raar geluid krijgen
Nee heb 'm toevallig ontgrenst 2 weken geleden en nieuwe pakking tussen gedaan. Dacht namelijk eerst dat die prop los zat, was niet zo maar daarna wel
 
Ratelend geluid bij je vario zouden ook versleten rolletjes kunnen zijn.
Heb je hem opnieuw afgesteld na het ontgrenzen?
 
het verhaaltje vocht, alsin water of alsin zwarte olie? zwarte olie komt doordat je heb tevet smeert of de persoon voor je dat heeft gedaan. dan slaat het dempwol vet en wanneer die dan flink heet is komt die olie eruit.
een uitlaat hoort warm te worden na het rijden?
dat tikkende geluid is waarschijnlijk een vorm van slijtage, trek je vario er even af om te kijken of daar niks versleten is, het kunne ook je krukas lagers zijn. maar controleer eerst je vario.
 
het verhaaltje vocht, alsin water of alsin zwarte olie? zwarte olie komt doordat je heb tevet smeert of de persoon voor je dat heeft gedaan. dan slaat het dempwol vet en wanneer die dan flink heet is komt die olie eruit.
een uitlaat hoort warm te worden na het rijden?
dat tikkende geluid is waarschijnlijk een vorm van slijtage, trek je vario er even af om te kijken of daar niks versleten is, het kunne ook je krukas lagers zijn. maar controleer eerst je vario.
Zal ik doen. Uitlaat is natuurlijk altijd warm na het rijden maar bedoel dat jij je hand verbrand door de uitlaatgassen als je hand 10cm van de uitlaat af is en je geeft gas. Is std cilinder en uitlaat
 
wordt de hele sooter niet gewoon te warm? is het een lc of een ac, wat is de kleur van de bougie?

het is een aerox ,die zijn altijd Liquid Cooled(LC)

laatst ook een aerox gekocht ..
deze heeft ook een tik.maar loopt verder ook als een zonnetje.
niks aan doen ,als het erger word vario eraf,ontsteking eraf en even voelen of de krukas speling heeft van links naar rechts en van boven naar onder.

ik weet niet hoe hard dat tikken is natuurlijk ,maar als het niet al te veel is zou ik het zo laten.


wel ff de vario checken zoals al gezegd is.
 
het is een aerox ,die zijn altijd Liquid Cooled(LC)

laatst ook een aerox gekocht ..
deze heeft ook een tik.maar loopt verder ook als een zonnetje.
niks aan doen ,als het erger word vario eraf,ontsteking eraf en even voelen of de krukas speling heeft van links naar rechts en van boven naar onder.

ik weet niet hoe hard dat tikken is natuurlijk ,maar als het niet al te veel is zou ik het zo laten.


wel ff de vario checken zoals al gezegd is.
Verekt... Heb toevallig alles eraf getrokken eergister, heb een power one vario kon wel nieuw zijn hoe schoon. Zat een beetje speling in als het in elkaar gedraaid was dus ga er vanuit dat dit de krukas is
 
zou zomaar kunnen. dat kan nog lang goed gaan,maar wil je het zekere voor het onzekere .... krukaslagers vervangen en krukas zelf (laten)controleren (of hij nog recht is etc.).
 
zou zomaar kunnen. dat kan nog lang goed gaan,maar wil je het zekere voor het onzekere .... krukaslagers vervangen en krukas zelf (laten)controleren (of hij nog recht is etc.).
Die vent zou inmiddels wel denken wat een zeikerd maar er is elke keer wat met dat ding laat staan dat ik er bijna 1000 euro voor heb betaald... Bel 'm morgen direct op
 
Back
Top