Aerox probleem

Aerox464

New Member
Hallo,

Mijn aerox uit 2005 wilde al een poosje niet starten, dus heb ik een nieuwe carburateur gekocht. Met de nieuwe carburateur startte hij eigenlijk heel snel. Maar na een paar keer kort laten lopen starte hij niet meer. Bij de laatste keer hoorde ik een soort zacht knalletje uit de motor komen. Daarna wou ie niet meer starten. Tussendoor is de kickstarter ook nog een keer vast gaan zitten. Nu gaat de kickstarter gewoon weer soepel rond.

Verder is de vonk goed, de vlotterbak wordt gevuld en het membraan lijkt goed. Cilinder en zuiger heb ik kort geleden nog bekeken, is nog goed.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Heb je al gecontroleerd of er wel benzine naar de carburateur toekomt?
Benzine/lucht verhouding goed afgesteld?

Trek de benzine slang los.
Met een geopend handmatig kraantje zou er nu benzine uit moeten stromen.
Met een vacuum benzine kraan moet er benzine uit komen wanneer je hem gaat startten en het blok dus benzine aanzuigt. Gewoon een paar x kicken en dan moet er benzine uitkomen.
Als er geen benzine uitkomt dan is of de tank leeg, of de kraan stuk. Als er een benzine filter tussen zit dan kan deze ook verstopt zijn waardoor er geen brandstof meer doorkomt.
 
toch een kleine vastloper idd. nieuwe cilinder dan maar. Is een 50cc (snel) van DR aan te raden? En moet je dan veel aan je setup veranderen?
Zo'n dr50 "snel" is eig gewoon een std vervangings cilinder, niets snels aan. Als je snelle 50cc wilt moet je gaan kijken naar polini evo 50 en vergelijkbaar spul, maar dat is dan gelijk heel erg hoogtoerig.
 
Back
Top