Beste,

Laatst was ik aan het rijden en hij pakte niet meer meteen. Ik dacht dit heeft te maken met de filter, want deze had ik helemaal vol gespoten met filterolie aan de buitenkant. Ik dacht dat dit het probleem was. Nu gister reed ik en kwam er bezine uit de carb of filter ik heb geen idee maar het kwam eruit als regen stralen. En toen zei de aerox bwooobbbbbbb en stopte hij met rijden.
Kan iemand mij vertellen hoe je deze carb het makkelijkste af kan halen? Ik had altijd een luchtgekoeld blok en nu watergekoeld.
Ik zou graag horen wat er mis mee is met mijn aerox.

Groeten
 
Advertisement - register to remove this

Kan toch de luchtfilter zijn die de oorzaak is van het lekken.
De luchtfilter maak je eerst goed schoon en spuit je in en de olie masseer je dan met de hand door het schuimfilter en knijp het overtollige olie eruit.
Als jij het filter helemaal dicht hebt gespoten met filterolie omdat je te veel hebt gebruikt of niet eerst hebt schoongemaakt en dit filter weinig tot nagenoeg geen lucht meer doorlaat ontstaat er een finke onderdruk in je filterhuis, je filterbuis, je venturie van je carburateur en je spruitstuk als de motor probeert brandstofmengsel aan te zuigen.
Als deze onderdruk maar groot genoeg is verdampt de benzine niet meer maar wordt in vloeibare vorm gewoon door de sproeiers omhoog gezogen en loopt zo je venturie van de carburateur in en daarmee ook in het spruitstuk en de buis naar je luchtfilter waar het dan meestal ergens uit loopt.
Maar zoals @Brute-Force reeds opmerkte, kan ook je membraan zijn die niet meer goed afsluit en het brandstofmengsel gewoon weer terug geblazen wordt
 
Back
Top