aerox pakt pas laat aan?

tom4-4-4

Well-Known Member
hey,

ik heb vandaag mijn motoforce rpm onder mijn aerox gezet.

ik startte hem, liep mooi alleen hij pakt pas heel laat aan.

ik neem aan dat ik mijn trekveertjes moet veranderen.

maar welke zou ik moeten nemen?

en welke gram rollen zou ik erin doen?

setup:

motoforce rpm
yasuni c16
stage6 koppeling.
malossi multivar
19mm carb do.



alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

zwaardere trekveren. waarschijnlijk heeft je cilinder bij hogere toeren de meeste koppel, en als je trekveren dan ook nog bij lage toeren aangrijpen dan schiet het niet op.
Probeer dus zwaardere trekveren. malossi rood zou ik proberen
 
zwaardere trekveren. waarschijnlijk heeft je cilinder bij hogere toeren de meeste koppel, en als je trekveren dan ook nog bij lage toeren aangrijpen dan schiet het niet op.
Probeer dus zwaardere trekveren. malossi rood zou ik proberen

Als hij nu te laat aangrijpt, moet je juist slappere veren monteren ipv strakkere. Met slappere veren grijpt hij eerder aan.

Wat betreft de rollen dat kan alleen jijzelf bepalen, jij hebt die scooter en hoort het toerenverloop. Hij moet van 10/20 tot 50/60 een constant toerental hebben en dan zonder eerst iets in toeren te zakken, doorklimmen naar zijn top. Wat ik vaak doe is steeds zwaarder in toeren gaan totdat je merkt dat hij gaat dippen, en dan pak je net 1 stapje terug in gewicht. Wel warm afstellen!

Als je de rollen goed hebt, dan merk je vanzelf of je strakkere of slappere trekveren nodig hebt want dan zal hij of dippen van 0-20 of overtoeren maken bij wegrijden. Of geen van beide, dan zijn je trekveren dus al goed.
 
Back
Top