Aerox optrekken en wheelie setup vraag

Goededag,

Ik heb een aerox 50cc 2012.
Setup:
Qtre terugloop (zonder prop)
4,8gr gemixt met 5,4 gram rolletjes
Dayco v-snaar
Gele drukveer
Witte trekveren
12mm dellorto carb
Sproeier 68

Nu wil ik een kleine upgrade doen zodat ik misschien wel wheelies er mee kan maken. Wat raden jullie aan? 50cc snel/sport of 70cc ik vind 70cc misschien wat te overdreven aangezien je ook wheelies kan doen met 50cc.

Ik wil met de setup lekker snel kunnen optrekken en daar uit wheelies kunnen of misschien zelfs auto wheelie als dat haal baar is.

Ik sta voor alles open!
 
Advertisement - register to remove this

Voor wheelies is een achterpoulie met een rechte spiebaan wel handig,
aangezien je dan niet te maken hebt met de bocht in de spiebaan die voor de welbekende kleine dip zorgt.
Met een rechte spiebaan in de achterpoulie rij je in 1 stuk zonder dip naar de top .
En die gele drukveer is te sterk, met die setup is een Malossi witte drukveer al genoeg.
En om het af te maken een goede sportvario zoals de Naraku sport als upgrade voor de standaard brakke variateur.

Voor autowheelies heb je wel wat meer nodig zoals een middeltoerige cilinder als de Top performance roze top en dergelijke.
 
Last edited:
Goededag,

Ik heb een aerox 50cc 2012.
Setup:
Qtre terugloop (zonder prop)
4,8gr gemixt met 5,4 gram rolletjes
Dayco v-snaar
Gele drukveer
Witte trekveren
12mm dellorto carb
Sproeier 68

Nu wil ik een kleine upgrade doen zodat ik misschien wel wheelies er mee kan maken. Wat raden jullie aan? 50cc snel/sport of 70cc ik vind 70cc misschien wat te overdreven aangezien je ook wheelies kan doen met 50cc.

Ik wil met de setup lekker snel kunnen optrekken en daar uit wheelies kunnen of misschien zelfs auto wheelie als dat haal baar is.

Ik sta voor alles open!
Je krijgt hem niet omhoog met een 50. Wle met een 50cc snel dus een Malossi mhr of Polini evo of iets. Anders word het m niet met een aerox! Qua Autowjeelies. Ook met iets anders is het lastig om een nromsle wheelie te doen op een aerox:
Zware scooter
Zware voorkant
Je zit voorop Monoseat gaat wel maar is nie heel prettig
 
Back
Top