Aerox opeens langzaam

stijn k

New Member
Hallo ik heb zo'n maand geleden een aerox uit 2011 gekocht via marktplaats. Hij deed het tot nu heel goed, ging 80-90 op de teller, maar deze week begon die met de dag steeds meer in te zakken en nu haal ik niet meer dan 55 op de teller. Ook start hij moelijker opeens en valt hij steeds heel bijna uit bij stationair (was eerst allemaal ook niet).
Ik ken niet de hele setup maar hij heeft hoogst waarschijnlijk de originele cilinder en hij heeft een ontgrensde sito uitlaat. Voor alle problemen maakte die vrij hoge toeren bij het wegrijden dus ik denk net wat strakkere trekveren dan origineel.
Ik kan niet zo goed sleutelen dus als het iets met de carburateur afstellen is moet dat sws bij een zaak. Als het achter de carterkap zit kan ik het nog wel zelf doen. Ligt het aan de carburateur of aan de afstelling van rolletjes etc.?
 
Advertisement - register to remove this

Ik vermoed valse lucht of een vuiltje in de carburateur. Met een fles deo of remmen reiniger kun je spuiten op de plekken waar je valse lucht kan hebben, zoals het spruitstuk. Als die dan in toeren omhoog schiet, dan moet er even een nieuwe pakking tussen.
Carburateur schoonmaken is ook niet zo spannend. Kun je ook met remmen reiniger en een bus luchtdruk doen.
Hier zijn veel YT video's van en is erg leerzaam. Het is ook een stukje onderhoud wat je dan voortaan zelf kan doen.
Vervang ook gelijk je Vsnaar/bougie/vertandingsolie en check of je rolletjes rond zijn. Dan heb je zowat een grote beurt gedaan.
 
Denk je? een carburateur bestaat uit allemaal kleine onderdeeltjes die je ook weer precies goed terug moet zetten toch dus daarom schrikt het mij altijd een beetje af om dat zelf te doen met mijn weinige sleutel ervaring. Maar ik ga nog wel wat meer yt filmpjes kijken erover dan
 
Kun je vast wel, desnoods begin je met de sproeier/stationair sproeier. Kunt ook foto's maken, dan weet je later wat je waar uit hebt gehaald.
 
Denk je? een carburateur bestaat uit allemaal kleine onderdeeltjes die je ook weer precies goed terug moet zetten toch dus daarom schrikt het mij altijd een beetje af om dat zelf te doen met mijn weinige sleutel ervaring. Maar ik ga nog wel wat meer yt filmpjes kijken erover dan
Het valt echt heel erg mee. 2 sproeiers en de vlotter met naald en pin. En het kan maar op 1 manier in elkaar, dus is onmogelijk om te verpesten. Het enige wat soms lastig kan zijn zijn de schroeven die de vlotterbak op zn plek houden, dus kunnen soms erg vast zitten.
 
Back
Top