Aerox ontgrenzen

ziasds

Member
Zoals je in de titel lees wil ik men aerox ontgrenzen, nu hoorde ik dat zo een volledig ontgrensde blok best snel nog kan lopen met 50cc, ik heb nu de varioring eruit, ontgrensde yasuni, carb is wel maar een 12mm met sproeier 86, luchtfilterbegrenzing is eruit. Nu loopt hij nog maar 55 op gps. Kan er nog een begrenzing weg als dat er is of ligt het aan de standaard cdi?
 
Advertisement - register to remove this

Sproeier 86 is wel erg groot voor deze setup als er een origineel luchtfilter op zit,
dan snap ik dat de vaart er wel een beetje uit gaat.
Ik zou zelf een sproeier 74 -78 proberen.

Als je dat tuutje bedoelt als luchtfilterbegrenzer,
die moet je er in laten zitten tot en met een middeltoerige setup,
dus beter terug plaatsen en bovenstaande sproeiers proberen.

Die 12 mm carb ( mits origineel ) is ruim voldoende trouwens.
 
Sproeier 86 is wel erg groot voor deze setup als er een origineel luchtfilter op zit,
dan snap ik dat de vaart er wel een beetje uit gaat.
Ik zou zelf een sproeier 74 -78 proberen.

Als je dat tuutje bedoelt als luchtfilterbegrenzer,
die moet je er in laten zitten tot en met een middeltoerige setup,
dus beter terug plaatsen en bovenstaande sproeiers proberen.
Ik was verkeerd het tuutje van luchtfilter zit er nog in, en eerst zat er een sproeier 78 in met een sito begrensde uitlaat, toen ik de yasuni gestoken had was ik van 78 naar 80-82-84-86 gegaan en de bougie bleef maar wit zijn na testrijden
 
Als de bougie met zulke sproeiers op die setup wit blijft dan lijkt het me dat er ergens valse lucht word getrokken.
Dit kan komen bij het spruitstuk, keerringen, de standaard luchtfilter waar de slurf op komt kan na verloop van tijd ook uitlebberen met als gevolg valse lucht tussen die aansluiting, of zelfs een te losse cilinderkop.

Ik weet verder ook de historie niet van je scooter maar het lijkt mij dat er ergens valse lucht moet zitten.

Trouwens hoe ver staat de luchtschroef open?
 
Als de bougie met zulke sproeiers op die setup wit blijft dan lijkt het me dat er ergens valse lucht word getrokken.
Dit kan komen bij het spruitstuk, keerringen, de standaard luchtfilter waar de slurf op komt kan na verloop van tijd ook uitlebberen met als gevolg valse lucht tussen die aansluiting, of zelfs een te losse cilinderkop.

Ik weet verder ook de historie niet van je scooter maar het lijkt mij dat er ergens valse lucht moet zitten.
Zou zelf geen flauw idee hebben of dat is, weet wel dat het bij het spruitstuk al geen valse lucht trekt heb ik al getest, wel heb ik het probleem dat als de blok eenmaal warm is dat hij dan in toeten zakt bij stationair en dan uitvalt en ook niet lekker wilt rijden en gaat haperen enzo
 
Zou zelf geen flauw idee hebben of dat is, weet wel dat het bij het spruitstuk al geen valse lucht trekt heb ik al getest, wel heb ik het probleem dat als de blok eenmaal warm is dat hij dan in toeten zakt bij stationair en dan uitvalt en ook niet lekker wilt rijden en gaat haperen enzo
Dit moet wel valse lucht zijn,
ik had mn vorige post ge-edit met de vraag hoe ver de luchtschroef op de carb open staat,
deze kwam net te laat binnen tijdens de reply.
 
Dit moet wel valse lucht zijn,
ik had mn vorige post ge-edit met de vraag hoe ver de luchtschroef op de carb open staat,
deze kwam net te laat binnen tijdens de reply.
Die schroef staat ongeveer anderhalve slag open zoals standaard en gasnaald op middelste positie, als hij koud is rond de 20-40 graden trekt hij perfect en snel op en rijdt hij ook heerlijk maar eenmaal dat hij warm begint te worden doet hij zo raar
 
Zoals je in de titel lees wil ik men aerox ontgrenzen, nu hoorde ik dat zo een volledig ontgrensde blok best snel nog kan lopen met 50cc, ik heb nu de varioring eruit, ontgrensde yasuni, carb is wel maar een 12mm met sproeier 86, luchtfilterbegrenzing is eruit. Nu loopt hij nog maar 55 op gps. Kan er nog een begrenzing weg als dat er is of ligt het aan de standaard cdi?
Welk bouwjaar ??
 
2007, dat zou een Gurtner carburateur moeten zijn. Dan heb je ongeveer sproeier 76 nodig.

De vraag is ook of het daadwerkelijk de originele 111 minarelli cilinder is of een goedkope namaak.

Een Yasuni R heeft overigens ook een begrenzer in de demper. Is die er uit?
 
2007, dat zou een Gurtner carburateur moeten zijn. Dan heb je ongeveer sproeier 76 nodig.

De vraag is ook of het daadwerkelijk de originele 111 minarelli cilinder is of een goedkope namaak.

Een Yasuni R heeft overigens ook een begrenzer in de demper. Is die er uit?
Mijne heeft een dellorto phbn 12mm, cilinder heb ik geen idee weet alleen dat het 50cc is, en de begrenzer is er ook uit bij het aansluitpunt en bij de demper
 
Back
Top