Aerox ombouwen naar snor

Thommylue

New Member
goedemorgen mensen,

Ik ben nieuw hier dus zal me even voorstellen.

Mijn naam is Thomas, ben 22 jaar en woonachtig in Gelderland.

Ik heb nog een Yamaha aerox uit 2010, met nog maar 9000 km op de teller. Ik gebruik mijn scooter al jaren amper/niet. Nu wil ik graag een snorscooter, echter om nou mijn Yamaha te verkopen zou ik zonde vinden, puur omdat hij nog zo weinig gelopen heeft en ik maar heel weinig geld krijg voor een scooter van 7 jaar oud.

Dus ik zat er aan te denken om hem om te laten keuren naar een blauw kenteken.

Nu is mijn vraag, is het op een fatsoenlijke manier mogelijk om mijn scooter 30/35 te laten lopen? Hij is helemaal origineel alleen de varioring en prop zijn eruit.

Is het ook zo dat hoe kleiner de prop hoe zachter dat hij loopt? Het lijkt me toch dat daar wel een limiet op zit, zeker als hij nog een beetje fatsoenlijk moet lopen.

Ik heb ook iets gelezen over kortere vertanding, maar is dat wat?

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Thomas
 
Advertisement - register to remove this

Welkom Thomas op dit scooterforum.

Ombouwen van je Aerox naar snor is wel mogelijk, maar dat kost je tijd en een hoop geld.. Geld voor onderdelen en geld voor het omkeuren van deze scooter.. Daarnaast moet de scooter aan alle eisen voldoen..

Om het naar snor te krijgen is het dus niet even zo van begrenzers erin en klaar... Hij moet dan dus echt worden omgebouwd naar snor variant..

Alleen er bestaan geen Minarelli 50 LC snor cilinders.. Deze cilinders zijn alleen te krijgen van het luchtgekoelde blok..

Een normale LC scooter word het lastig om dit naar snor om te bouwen.. Het enigste wat je kan doen is van het LC blok een AC blok van te maken (de onderdelen passen overigens gewoon op je huidige blok)

Je hebt denk ik ook andere vertanding nodig (is prijzig, maar wel te bestellen op easyparts.nl) wellicht heb je ook een andere CDI nodig / misschien een andere kabelboom... En een Yamaha Neos AC 25km snor cilinder met een bijpassende uitlaat (uitlaat kan ook anders zijn)

Maar wat ik je hiermee wil zeggen is dat je beter naar een Yamaha neos kan kijken en deze om te bouwen, want dat is nogal wat makkelijker te realiseren..
 
Back
Top